بیش از دوماه از ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان می گذرد و مجمع نمایندگان در طول این مدت حتی یک جلسه نیز برای بررسی ویژگی ها استاندار آینده خراسان رضوی و ارائه پیشنهاداتی در این زمینه نداشته است.

نظر نمایندگان استان خراسان رضوی درباره استاندار آینده/از مدیریت قوی تا جسارت در مدیریت

به گزارش قدس آنلاین، علی رغم اینکه از ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان بیش از دو ماه می گذرد و از ابتدا نیز مشخص بود که استاندار خراسان رضوی شامل این قانون می باشد و در تاریخ 26 آبان ماه باید از مسئولیت خود خداحافظی کند اما در طول این مدت دولت سکوت اختیار کرده و درباره انتخاب استاندار آینده خراسان رضوی اقدامی انجام نداد تا با اجرایی شدن این قانون اداره این مسئولیت به سرپرست واگذار شود.
 فردی با کارنامه مدیریتی قوی باید مسئولیت استانداری را برعهده بگیرد
رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی درباره آخرین وضعیت انتخاب استاندار گفت: تاکنون از طرف وزارت کشور در مورد گزینه یا گزینه هایی با مجمع صحبتی نشده است .
حمید بنایی با بیان اینکه استاندار آینده باید فردی آشنا به مسائل عمرانی و اقتصادی باشد ، در ادامه به قدس آنلاین افزود: وزارت کشور قول مساعد داده است که پس از بررسی گزینه های احتمالی برای انتخاب فرد نهایی با مجمع نمایندگان استان مشورت خواهند کرد اگر چه پیشنهاد مجمع این است که با اولویت کارامدی و توانمندی بهتر است که این فرد بومی باشد.
وی افزود: استان خراسان رضوی به دلیل اینکه یک استان زائر پذیر می باشد و سالانه میلیون ها نفر از داخل و خارج به این استان سفر می کنند و از طرفی دارای ظرفیت های عظیم در حوزه های مختلف اقتصادی ، فرهنگی و گردشگری می باشد نیاز است که فردی با کارنامه مدیریتی قوی مسئولیت استانداری آن را برعهده بگیرد.
تاکنون سابقه نداشته است که نماینده ای برای سمت استانداری از مجلس استعفا دهد
نماینده فریمان و سرخس نیز در این باره اظهار داشت: تاکنون از طرف وزارت کشور در مورد گزینه یا گزینه هایی با مجمع صحبتی نشده است .
احسان قاضی زاده هاشمی ادامه داد: اگرچه در فضای جامعه گمانه زنی هایی برای استاندار آینده خراسان رضوی مطرح شده است و برخی حتی افرادی از داخل مجمع نمایندگان را اعلام کرده اند اما به نظر بعید می رسد این اتفاق رخ دهد زیرا تاکنون سابقه نداشته است که نماینده ای برای سمت استانداری از مجلس استعفا دهد و مجلس نیز با اینگونه استعفا ها موافقت نمی کند و اگر استعفایی هم وجود داشته است برای سمت وزارت بوده است.
وی تصریح کرد: استاندار آینده خراسان رضوی با رعایت شاخص های عمومی باید فردی اشنا به مسائل عمرانی و اقتصادی باشد زیرا استان در این زمینه ها نیاز به فعالیت و تلاش بیشتر دارد تا به سطوح بالاتر پیشرفت نماید.

 مجمع نمایندگان برای انتخاب استاندار آینده خراسان رضوی هیچ گونه جلسه ای نداشته است
نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات در این زمینه به خبرنگار قدس آنلاین گفت: مجمع نمایندگان برای انتخاب استاندار آینده خراسان رضوی هیچ گونه جلسه ای نداشته است.
سعید باستانی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد استاندار تا دو هفته آینده انتخاب خواهد شد ، افزود: مجمع باید جلساتی را درباره گزینه ها، ویژگی های افراد ، سوابق اجرایی و توانمندی های آنها برگزار می کرد تا در این زمینه اگر دولت نظر مشورتی از مجمع نمایندگان می خواست اطلاعاتی را دراختیار داشته باشد.
وی اظهار داشت: استان خراسان رضوی دارای ظرفیت های گوناگون در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می باشد و از این رو کسی که خواسته باشد سکان استانداری ان را بر عهده بگیرد باید دارای ویژگی های کلان نگر باشد تا بتواند در هرکدام از این حوزه ها استان را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهد.
باستانی تصریح کرد: این استان دارای پتانسیل بالایی در حوزه‌های ذخائر معدنی و اقتصادی است که آن را متمایز از سایر استان ها می کند و با بهره گیری از انها می توان به راحتی درامدهای استانی را افزایش و نرخ بیکاری را کاهش داد.

خراسان رضوی استانی معمولی نیست واستانداری جسور می خواهد
نماینده مردم مشهد نیز در این باره اظهار داشت: 63 روز از ابلاغ این قانون گذشت و انتظار ما این بود که دولت استاندار را باید تعیین می کرد و علی رغم هشدارهایی که نمایندگان داده بودند اما اداره استان به سرپرست واگذار شد.
حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان فر با بیان اینکه تاکنون برای انتخاب استاندارخراسان رضوی با مجمع نمایندگان هیچ گونه مشورتی صورت نگرفت
ه است ، تصریح کرد: اگرچه انتخاب استاندار حق وزیر کشور و دولت است و به عنوان یک نماینده حق خودم نمی‌دانم که در تصمیم گیری و انتخاب آنها دخالت کنم اما انتظار ما این است که اولویت اصلی انتخاب استاندار رویکرد حل مسائل اصلی استان باشد.

وی با اشاره به اینکه رئیس مجمع نمایندگان نیز در این باره جلسه ای تشکیل نداده است ، افزود: خراسان رضوی استانی معمولی نیست و با توجه به وسعتی که دارد و مسائل و گره‌هایی که از گذشته دارد استان پیچیده ای است واستانداری جسور می خواهد که توجه به حقوق دستگاه ها و دستگاه های بالاتر داشته باشد .

اداره استانداری با سرپرست به استان صدمه وارد می‌کند

نماینده نیشابور نیز در این باره اظهار داشت: مجمع نمایندگان با محوریت انتخاب استاندار جلسه ای نداشته است.
حمید گرمابی در ادامه به قدس آنلاین افزود: از طرفی نظر ها در بین نمایندگان متفاوت است و رسیدن به شخصی که توافق کلی در مورد وی وجود داشته باشد واینکه به یک نفر واحد برسند مشکل است و تا رسیدن به توافق، فاصله دارند. اما در حال حاضر افرادی چون آقایان انتظامی، سامانی ، صادقی ، مظفری فرماندار نیشابور و پژمان برای تصدی این پست مطرح هستند.
وی ادامه داد: اما اکنون که تا 15 آذر برای اجرای این قانون فرصت وجود دارد، این زمان می‌تواند کافی باشد تا استاندار تعیین شود زیرا ادامه وضعیت فعلی و اداره با سرپرست به استان صدمه وارد می‌کند.

 اجماع کاملی در  بین نمایندگان استان برای انتخاب استاندار وجود ندارد

نماینده مردم سبزوار نیز در این باره گفت: اگرچه برای انتخاب استاندار در مجمع جلسه ای تشکیل نشده اما نظرها در مجمع نمایندگان برای این موضوع متفاوت است و اجماع کاملی در این باره وجود ندارد.
رمضانعلی سبحانی فر در ادامه به قدس آنلاین افزود: اگرچه گزینه های زیادی برای تصدی این مسئولیت در فضای عمومی جامعه مطرح هستند اما به نظر نمایندگان شانس آقایان صادقی و رزم حسینی برای تصدی این مسئولیت نسبت به بقیه بیشتر می باشد.

 انتظار مجمع این بود که استاندار هرچه زودتر انتخاب می شد
دبیر مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی نیز  گفت: انتظار مجمع نمایندگان استان و مردم این بود که استاندار هرچه زودتر انتخاب می شد و اداره امور به دست سرپرست واگذار نمی گردید.
عبدالله حاتمیان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: استان خراسان رضوی به دلیل بهره گیری از ظرفیت های مختلف مذهبی، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی دارای حساسیت خاصی می باشد که باعث شده است مردم، احزاب و نمایندگان تلاش نمایند تا فردی کارآمد و توانمند سکان استانداری را به عهده گرفته و بیش از گذشته توسعه و پیشرفت این استان را رقم بزند و گمانه زنی های زیادی از سوی احزاب مختلف سیاسی و محافل عمومی نیز برای انتخاب استاندار صورت گرفته است .
 نماینده درگز با بیان اینکه هنوز مشورتی از سوی دولت برای انتخاب استاندار با مجمع نمایندگان استان صورت نگرفته است، تصریح کرد: علی رغم گمانه زنی های زیاد برای استانداری خراسان رضوی اما سید محسن صادقی که اولین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در دولت یازدهم بوده و در حال حاضر در بازرسی نهاد ریاست جمهوری مشغول به فعالیت می باشد به عنوان جدی ترین گزینه از سوی دولت برای تصدی این مسئولیت مطرح می باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.