مسئول بسیج سازندگی استان خراسان رضوی گفت: با همت بسیج سازندگی، ۵۲ هزار نفر در مناطق محروم خراسان رضوی ویزیت رایگان شدند.

۵۲ هزار نفر در مناطق محروم خراسان‌رضوی ویزیت رایگان شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمد روحانی درباره طرح‌های بسیج سازندگی خراسان‌رضوی در مشهد و دیگر شهرستان‌های استان اظهار داشت: فعالیت‌های جهادی و خدمت‌رسانی در سطح استان خراسان‌رضوی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته به طوری که برای مثال در سال ۹۵ در اردوهای جهادی پزشکی ما ۲۵ هزار نفر ویزیت رایگان شدند که این تعداد در سال گذشته به ۳۸ هزار نفر افزایش یافت و در سال جاری با وجود اینکه هنوز ۴ ماه تا پایان سال باقی مانده تاکنون ۵۲ هزار نفر خدماتی نظیر ویزیت رایگان، توزیع دارو و غیره را در شهرستان‌های استان و حاشیه شهر مشهد دریافت کردند.

وی افزود: کوچکترین جهادگران ما دانش‌آموزان هستند که در زمینه مرمت و زیباسازی مدارس فعالیت می‌کنند بطوری که می‌توان گفت هیچ شهرستانی در سطح استان نداریم که دانش‌آموزان فعال و بسیجی آن کارهای زیباسازی و رنگ‌آمیزی مدارس را برعهده نگرفته باشند در این راستا در سال ۹۶ تعداد ۲۱۶ مدرسه در سطح استان توسط این دانش‌آموزان مرمت شد که امسال این آمار تاکنون به ۳۸۰ مدرسه رسیده است.

مسئول بسیج سازندگی استان خراسان رضوی با بیان اینکه روحیه نوع‌دوستی و کمک به مردم سطح استان با شدت و حدت در میان جهادگران جریان دارد، گفت: در این راستا در سال گذشته با یاری کمیته امداد و خیریه‌ها تعداد ۵۹۵ خانه افراد نیازمند مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفت و امسال تا به امروز ۵۲۸ خانه در مناطق محروم استان توسط جهادگران خراسان رضوی مرمت شده است.

روحانی تصریح کرد: در زلزله کرمانشاه، ظرف ۵۰ روز در ۶ روستا ۸۰۰ کانکس اهدایی مردم، آستان قدس رضوی و غیره مستقر کردیم علاوه بر آن توزیع اقلام سرمایشی، گرمایشی و مواد غذایی و نصب چادر توسط جهادگران خراسان رضوی در آن مناطق انجام شد. همچنین در دوران اربعین ۵ موکب در کربلا، نجف و کاظمین برای زائران حسینی و در ایام پایانی ماه صفر ۱۰۵ موکب از استان خراسان رضوی در مسیر زائران امام رضا(ع) برپا کردیم.

وی درباره برنامه‌های هفته بسیج تصریح کرد: برنامه‌های جهادی ابتکاری متعددی توسط جهادگران ما دنبال می‌شود که جدیدترین آن کشت گندم دیم در اراضی شهرستان خوشاب و اهدای محصول آن به مستضعفین است که در حال حاضر در مساحت ۱۵ هکتار در حال پیگیری است و تا ۶۰ هکتار نیز قابل انجام است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بطور کلی امسال تاکنون ۲۲ هزار نفر در اردوهای جهادی ما شرکت کردند و ۹۰۰ اعزام اردوی جهادی در سطح استان خراسان رضوی داشتیم و روحیه جهادی رشد قابل توجهی  داشته است.  

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.