مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در طول هفت ماهه ابتدایی امسال ارزش صادرات زعفران از استان ۱۷۰میلیون دلار بوده است.

صادرات ۱۷۰ میلیون دلار زعفران از استان خراسان رضوی /در حوزه زعفران باید برند سازی صورت بگیرد

علی رسولیان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در استان خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران ۱۳۷۸۰۰نفر که با احتساب اعضای خانواده هایشان در حدود ۶۸۰۰۰۰نفر می باشند فعالیت دارند.از طرفی از ۲۰۵ واحد فرآوری زعفران در کشور ، ۱۲۱ واحد آن در خراسان رضوی مشغول هستند که در این واحد ها نیز ۱۵۰۰ نفر فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: در طول هفت ماهه ابتدایی امسال ۱۲۲تن زعفران از استان به ارزش ۱۷۰میلیون دلار صادرات شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد وزنی و ۴۳ درصد رشد ارزشی داشته است. از طرفی ۴/۹۰ درصد صادرات وزنی و ۵/۹۵ درصد ارزشی صادرات زعفران کشور در طول این هفت ماه متعلق به خراسان رضوی بوده است.
رسولیان با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ۳۱۰ تن زعفران در استان برداشت شود ، افزود: در حوزه زعفران باید برنامه هایی نظیر برند سازی این محصول در استان  و کمک به افزایش صادرات آن در قالب حوزه ها و محصولاتی  نظیر مواد غذایی و  دارویی مورد توجه قرار بگیرد و موارد دیگری همچون کنترل قیمت آن در بازار ، ساماندهی حوزه تولید، آموزش فعالان حوزه زعفران و ارائه تسهیلاتی در حوزه تولید و فرآوری آن به منظور کمک به اشتغال روستایی مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.