۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 630604

یک کشتی بزرگ مسافربری نروژی با هدف کاهش آلایندگی سوخت خود را از ماهی‌های مرده و لاشه دیگر ساختارهای ارگانیک تأمین می‌کند.

تأمین سوخت کشتی مسافربری از ماهی مرده

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، شرکت مالک کشتی مسافربری هرتیگ‌روتن در نروژ اعلام کرد: قصد دارد از این پس از زیست‌گاز مایع شده به عنوان سوخت کشتی‌های خود استفاده کند. این زیست گاز از لاشه ماهی‌های مرده در دریا و لاشه دیگر ساختارهای ارگانیک تولید شده و با هدف کاهش آلایندگی کشتی‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شرکت نروژی اعلام کرده است که قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۸۲۶ میلیون دلاری طی سه سال آینده ۱۷ کشتی تحت مالکیت خود را از این طریق تغییر سوخت دهد قرار است ۶ کشتی قدیمی این شرکت از باطری‌های الکتریکی، LNG و همچنین زیست‌گاز مایع شده به صورت ترکیبی به عنوان سوخت برای پیشران‌های خود استفاده کنند.

این شرکت همچنین سه کشتی جدید که با الکتریسیته کار می‌کنند سفارش داده و قرار است موتورهای دیزل در این کشتی‌ها تنها به عنوان موتورهای پشتیبانی نصب شوند.

دنیل اسکجلدم مدیرعامل شرکت هرتیگروتن می‌گوید: هم اکنون ما در حال صحبت از یک منبع جدید سوخت از لاشه ساختارهای ارگانیک هستیم که در صورتی که از آن استفاده نشود بلااستفاده در هوا منتشر خواهد شد. این گاز یک ماده تولید شده از لاشه ماهی‌ها، دورریزهای کشاورزی و جنگلی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.