عبدالناصر همتی گفت:بازار متشکل پولی برای کسانی است که اسکناس ارز و سپس حواله خود را از طریق صرافی ها به بازار عرضه کنند و به الگویی تبدیل خواهد شد که بازار ارز متشکل شود.

باید فاصله بین نرخ ارز در سامانه نیما و بازار کم شود

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ظهر امروز بعد از جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران درباره اظهارات اخیر خود درباره لزوم تشکیل بازاری برای عرضه ارز به شکل نقدی و حوالهT اظهار داشت: صحبتی که من داشتم نتیجه بحث با کارشناسان ارزی و بازار سرمایه بود.

وی با بیان اینکه بازار متشکل ارزی باید شکل بگیرد، افزود: این بازار را در خیابان و کوچه و پس کوچه ها نمی توان شکل داد و نباید بازار غیرمتشکل داشته باشیم. باید فاصله بین نرخ ارز در سامانه نیما و بازار کم شود، اما باید ببینیم چگونه می‌توانیم این موضوع عملیاتی کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بازاری که تشکیل خواهد شد، فرصتی می‌شود برای کسانی که اسکناس ارز و سپس حواله خود را از طریق صرافی ها به بازار عرضه کنند و به ساختاری تبدیل خواهد شد که بازار ارز متشکل شود.

وی درباره اینکه پیش بینی‌اش از آینده بازار سکه و ارز چیست، گفت: من پیش‌بینی‌کننده نیستم و بازار قیمت‌ها را تعیین می‌کند، اما تاکید می‌کنم که ارز بستر خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست و ریسک بالایی دارد.

همتی با بیان اینکه امیدوار هستیم بازار هرچه سریعتر به سمت تعادل برود، ادامه داد: فشارهای دشمن تاکنون نتوانسته موثر باشد و این افتخار را داریم که این موضوع را هدایت کنیم و دولت مسلط است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.