رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان گفت: همایش محمد(ص) بشیر وحدت با حضور ۷۰۰ نفر از روحانیون شیعه و اهل تسنن استان‌های خراسان در مشهد برگزار می‌شود.

همایش محمد(ص) بشیر وحدت با حضور علمای اهل تسنن در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،حجت‌الاسلام اکبر فرجام  درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته وحدت در سطح استان خراسان رضوی اظهار داشت: به مناسبت هفته وحدت در شهرستان‌های تلفیقی سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی جلساتی با حضور علما و روحانیون شیعه و اهل سنت و همچنین نشست‌ها و جشن‌های مشترک با حضورعموم مردم در مناطق مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: در مجموع بیش از ۱۰ نشست مشترک و عمومی شیعه و اهل سنت در سطح شهرستان‌هایی نظیر بیرجند، بجنورد، خواف و غیره برگزار شده یا قرار است برپا شود که براساس تراکم جمعیتی هرمنطقه تعداد افراد حاضر در این برنامه‌ها متفاوت است و برای مثال در جشن میلاد تربت جام قریب به ۱۰۰۰ نفر حضور دارند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان تصریح کرد: عمده‌ترین برنامه درنظر گرفته شده نشست «محمد(ص) بشیر وحدت» است که همزمان با هفته وحدت با حضور ۷۰۰ نفر از علما و روحانیون سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و اعم از شیعی واهل تسنن در تالار ابن‌ هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار می‌شود.

فرجام خاطرنشان کرد: آیت الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام لطفیان دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و ماهر عبدالرزاق روحانی اهل تسنن و رئیس جنبش اصلاح و وحدت لبنان از جمله مهم‌ترین سخرانان این برنامه هستند و علاوه بر آنان مهمانان بین‌المللی دیگری نیز از مدعوین این نشست هستند.

وی درباره اعزام مبلغ اهل سنت به دیگر مناطق گفت: اعزام مبلغین برعهده حوزه‌های علیمه و سازمان تبلیغات اسلامی است اما در سال گذشته به دلیل تقاضایی که مطرح شد شماری از مبلغین اهل سنت ما به افغانستان و به ویژه هرات اعزام شدند.  

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.