مجتبی یزدانی از آمادگی کامل شهرداری در صورت وقوع بارش سنگین برف و باران در سال جاری خبرداد و گفت: برای مدیریت برف و باران و پیشگیری از آسیب های احتمالی آن جای نگرانی نیست.

آمادگی کامل شهرداری برای مدیریت بارش‌های سنگین برف و باران/ استفاده از "محلول پاشی" بجای نمک‌پاشی برای نخستین بار

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین درباره میزان آمادگی شهرداری تهران در مقابله با بارش های احتمالی برف وباران در سال جاری، گفت: برای این موضوع برنامه  جامعی تدوین شده و با سایر دستگاه های مربوطه نیز هماهنگی لازم به عمل آمده است که امیداورایم با اقدامات به موقع و همکاری شهروندان تهرانی مشکل خاصی پیش  نیاید.

وی تشکیل ستاد برف روبی، شناسایی نقاط بحرانی و پرخطر، استفاده از ماشین آلات و تجهیزات پیش رفته و بهره مندی بیشتر از نیروی انسانی پیمانکار در کنار نیروهای خدمات شهری را فقط بخشی از برنامه جامع یاد شده، خواند و افزود: برای کاهش اثرات یخبندان،  ۱۴۷ سایت برف روبی، یک هزار و ۱۷۵ خودروی برف روبی مکانیزه ، ۱۹ هزار و ۶۸۳ تن نمک و شن، ۴۲ ایستگاه برف تکانی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی از محلول پاشی بجای نمک پاشی جهت جلوگیری از یخ بستن معابر عمومی در صورت بارش سنگین برف در خیابان های تهران خبر داد و گفت: این موضوع  برای اولین بار و به درخواست کارشناسان و  جهت توجه بیشتر به حفظ محیط زیست انجام می گیرد.

به گفته وی هرچند شبکه آب های سطحی پایتخت کامل نیست اما لایروبی  به موقع مسیل ها ، رودخانه ها ، کانال ها و جوی ها  که از اردیبهشت ماه امسال شروع شده است قطعا می تواند در این قضیه تاثیرگذار باشد.

یزدانی در همین زمینه از شروع طرح هرس درختان  از روز گذشته در پایتخت خبر داد و گفت: هرچند شهرداری برای مدیریت بارش برف و باران در سال جاری اقداماتی که باید انجام شوند را پیش بینی کرده است اما در این زمینه نیازمند مشارکت عمومی و همکاری  تشکل های مردم نهاد هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.