معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) سیاست‌های راهبردی این دانشگاه را رسیدن به مرجعیت علمی و کادرسازی به عنوان دو بازوی فکری و عملیاتی برشمرد.

دستیابی به مرجعیت علمی و کادرسازی از سیاست‌های دانشگاه امام رضا(ع) است/ویژه برنامه‌های هفته کتاب در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، جلیل معماریانی معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در نشست هم‌اندیشی اساتید مشاور انجمن‌های علمی و پشتیبان‌های کانون‌های فرهنگی این دانشگاه که شب گذشته در پردیس اسرار برگزار شد، سیاست‌های راهبردی دانشگاه امام رضا(ع) را رسیدن به مرجعیت علمی و کادرسازی به عنوان دو بازوی فکری وعملیاتی برشمرد و اظهار کرد: در بخش کادرسازی باید به صورت ویژه گام‌هایی را برای توانمندسازی دانشجویان، اساتید و کارکنان برداریم.
وی گفت: انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه با هدف زمینه‌سازی رشد علمی و بصیرت افزایی و توانمندسازی دانشجویان، برای رسیدن به ارزش‌های متعالی اسلامی و ایرانی تشکیل شده‌اند.
معماریانی با بیان اینکه تنوع کانون‌ها و انجمن‌های علمی دانشگاه امام رضا(ع) فرصت مشارکت برای تمامی افراد با علایق و سلایق مختلف را به وجود می‌آورد، افزود: این کانون‌ها بهانه‌ای برای توانمند کردن دانشجویان است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) «ورزش و نشاط»، «زیارت»، «اقامه نماز»، «قرائت قرآن»، «کتابخوانی» و «سحرخیزی» را از جمله پویش‌های دانشجویی تعریف شده برای دانشجویان این دانشگاه معرفی کرد و افزود: این پویش‌های تعریف شده باعث تقویت روحیه، ایجاد نشاط و شادابی دانشجویان می‌شود. شعار ما «هر دانشجو عضو یک تشکل دانشجویی» است و مقدماتی هم برای تحقق آن صورت گرفته است.
به گفته این مقام مسئول سیاست کلان ما واگذاری کارها به تشکل‌های دانشجویی است و تلاش داریم تا دانشجویان در یک مسیر واقعی رشد کنند و بعد از فارغ‌التحصیلی صاحب مهارت و توانمندی باشند.
معماریانی در مورد شاخص‌های ارزیابی فعالیت‌های انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی گفت: نظم فکری و عملی اعضای اصلی، توان تیم‌کاری، خلاقیت در برنامه‌ها، هم‌افزایی و مشارکت با دیگر گروه‌ها، رشد علمی و معرفتی اعضای اصلی و حضور در پویش‌های تعریف شده برای دانشجویان از جمله ملاک‌ها و شاخص‌های ارزیابی تعریف شده است.
یادآور می شود، در ادامه این نشست شیوه‌نامه استاد - مشاور انجمن‌های علمی پژوهشی دانشجویی مورد تبیین قرار گرفت و هر یک از اساتید مشاور انجمن‌های علمی و پشتیبان‌های کانون‌های فرهنگی به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در این حوزه پرداختند.
* ویژه برنامه‌کتاب در دانشگاه امام رضا(ع)

دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌های متنوعی را ویژه دانشجویان این دانشگاه تدارک دیده است.

چکنه، کارشناس روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) نیز گفت: همزمان با هفته کتاب برنامه‌های متنوعی را برای دانشجویان این دانشگاه تدارک دیده که برگزاری کارگاه‌ آموزش تکنیک‌های کتابخوانی از جمله این برنامه‌هاست.
وی افزود: عصر خانوادگی با کتاب، قصه‌گویی و قصه‌سازی(قصه نویسی) به والدین، کتابخوانی والدین برای کودکان، قصه‌نویسی و ساخت تصویر قصه با کاغذ رنگی توسط خانواده‌ها از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده این دانشگاه در هفته بزرگداشت کتاب است.
برگزاری کارگاه‌ آموزشی نرم‌افزارهای word و Power point در دو دانشگاه پردیس اسرار و رضوان از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.
مسابقه بلندخوانی کتاب «محمد پیغمبری که از نو باید شناخت»، «شاهنامه» و کتاب «دختر شینا» کتاب سال شانزدهمین کتاب دفاع مقدس نیز از جمله برنامه‌های اجرایی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در این هفته به شمار می‌رود.
 منبع:آستان نیوز

  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.