دادستان مشهد درباره طرح گردشگری و ساخت هتل در تنها پارک جنگلی مشهد انتقاد کرد.

اعتراض دادستان مشهد به ساخت هتل در پارک جنگلی این کلانشهر

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: اجرای این اعتراض دادستان مشهد به ساخت هتل در پارک جنگلی مشهد طرح به وسعت ۱۲  هکتار در پارک جنگلی طرق، در آینده باعث تضییع حقوق عمومی و تصرف مابقی این پارک است.

وی تاکید کرد: چه نیازی است که در پارک جنگلی، هتل احداث شود به صرف این که قرار است در این منطقه تصفیه خانه درست شود.

دادستان مشهد افزود: سازمان بازرسی باید پیگیری و نظارت‌های لازم را در این خصوص داشته باشد تا حقوق مردم حفظ شود.

صادقی گفت: در  اجرای طرح‌های گردشگری علاوه بردریافت مجوز و رعایت مقررات قانونی؛ باید به حفظ و گسترش فضای سبز و نیز پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی توجه شود که در اصلاح قرارداد بین شهرداری و شرکت سازنده این هتل، این موارد از متن قرارداد حذف شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی برای اجرای قوانینی که می‌تواند نقش موثری در مقابله با آلودگی هوای مشهد داشته باشد، گفت: اخیرا آیین نامه‌های اجرایی قانون هوای پاک تصویب و ابلاغ شده است که امیدواریم دستگاه‌ها به وظایف خود به درستی عمل کنند و سازمان حفاظت محیط زیست با نظارت‌های لازم، در صورت تخلف و اجرانشدن تکالیف قانونی دستگاه‌ها مراتب را  به سازمان بازرسی و در صورت بروز جرم به دادستانی منعکس کند.

گسترش و تکمیل طرح کمربند سبز به ویژه در حریم رودخانه کشف رود و محدوده شهرستان مشهد و  پیشگیری از برداشت غیرمجاز در کشف رود از دیگر تاکیدات این مقام قضایی بود.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی، منابع طبیعی و حقوق عامه خراسان رضوی با اشاره به  آبیاری بخشی از محصولات کشاورزی و صیفی جات با  فاضلاب غیر استاندارد رها شده در کشف رود، تاکید کرد: دستگاه قضایی برابر قانون و با هدف صیانت از حقوق عمومی با دستگاه‌های خاطی برخورد خواهد کرد.

دادستان مشهد در خصوص وضع شهرک صنعتی چرمشهر هم گفت: محیط زیست فاضلاب تصفیه شده این شهرک را خارج از استانداردهای مجاز اعلام کرده که قرار  است محیط زیست، سازمان صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان با برگزاری جلسه‌ای موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.