سیستان و بلوچستان _آیین گلنگ زنی عملیات اجرایی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان با حضور وزیر نیرو، استاندار سیستان و بلوچستان، مجمع نمایندگان استان و شماری از مسئولان استانی آغاز شد.

عملیات اجرایی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان با ظرفیت ۴۸۰ مگاوات آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان اظهار داشت: پیش بینی شده واحدهای گاز این نیروگاه تا سال ۹۹ وارد مدار شود همچنین واحد بخار این نیروگاه نیز سال ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد.

رضا اردکانیان با بیان اینکه سرمایه گذاری در این طرح دولتی توسط وزارت نیرو انجام می شود، ادامه داد: بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای عملیات اجرایی این نیروگاه پیش بینی شده است.

وی همزمانی آغاز عملیات این طرح با هفته وحدت را به فال نیک گرفت و خاطر نشان کرد: اواخر تیرماه سالجاری که به این استان سفر کردم وعده ساخت این نیروگاه را دادیم که هم اکنون در هفته وحدت این وعده محقق و عملیات اجرایی آن آغاز شد. وی افزود: این طرح با هدف رونق توسعه در بخش های اقتصادی و پایداری شبکه در سیستان و بلوچستان انجام می‌ گیرد ‌و نقش چشم گیری در توسعه و رونق تولید به ویژه در بخش اقتصادی خواهد داشت.

اردکانیان از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری پروژه ها در بخش برق و آب قدردانی کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در بخش آب برای افزایش رفاه مردم منطقه سیستان و بلوچستان بخوبی عمل کنیم.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این آیین اظهار داشت: این استان برای پیشرفت و توسعه به زیرساخت های انرژی نیاز جدی دارد که باید هر چه سریعتر تکمیل شود چرا که تکمیل زیرساختهای حوزه انرژی در جهش سایر شاخصهای توسعه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

موهبتی افزود: سیستان و بلوچستان در سال های آینده با کمبود ۴۰۰ تا ۵۰۰ مگاوات برق روبرو خواهد بود بنابراین باید دولت در بخش انرژی سرمایه گذاری بیشتری در این استان انجام دهد تا به تولید و تامین پایدار انرژی برسیم.

وی ادامه داد: چنانچه زیرساخت های انرژی در سیستان و بلوچستان تامین شود بخش خصوصی نیز رغبت بیشتری به سرمایه گذاری در این استان خواهد داشت.

استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه در زمینه تولید انرژی از حضور بخش خصوصی استقبال می کنیم، خاطر نشان کرد: این استان ظرفیت های بسیار زیادی درر زمینه انرژی های تجدیدپذیر دارد که انتظار داریم وزارت نیرو در این خصوص اقدامات ارزنده ای انجام دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.