در این گزارش به شناخت رقبای سرخابی ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پرداخته شده است.

رقبای سرخ آبی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا؛ پرسپولیس در گروه دشوار و متفاوت/استقلال در گروه سخت و جذاب

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس 2 نمانیده کشورمان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته رقبای خود را شناختند. در این گزارش به رقبای سرخابی ها می پردازیم تا بیشتر درباره آنها شناخت پیدا کنیم.

*استقلال در گروه قهرمان‌ها و پرافتخارهای آسیا (سخت و جذاب)

اولین چیزی که وقتی به گروه استقلال نگاه می کنید، به یاد شما می آید اصطلاح «گروه مرگ» است. دلیل این نامیدن بدون شک حضور تیم های بزرگی مثل الهلال عربستان، العین امارات و الدحیل قطر است. گروه سوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به اعتراف داتو دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا سخت ترین و در عین حال جذاب ترین گروه این مسابقات به شمار می آید. سخت بودن این گروه به این خاطر است که 3 قهرمان لیگ داخلی 3 کشور یعنی الهلال، الدحیل و العین در این گروه حضور دارند و استقلال نیز قهرمان جام حذفی ایران است. جذابیت این گروه را به این خاطر دانست که تیم های پرافتخار آسیا یعنی الهلال، العین و استقلال حضور دارند و رقابت این تیم های بزرگ و پرافتخار می تواند برای هواداران فوتبال جذاب باشد.

*الهلال (پرطرفدارترین تیم عربستانی با پشتوانه مالی نامحدود)

ما خیلی با این تیم عربستانی ناآشنا نیستیم و در این چند سال گذشته همیشه استقلال و پرسپولیس رقیب این تیم سعودی بودند. نکته جالب توجه درباره این تیم عربستانی داشتن هواداران بی شمار در داخل و خارج از کشور عربستان است. با توجه به داشتن هواداران زیاد حمایت مالی خوبی از این باشگاه می شود و به نوعی پر افتخارترین تیم عربستان در آسیا نیز به شمار می آید.

الهلال در این فصل در منصب ریاست سامی الجابر، اسطوره تیم ملی عربستان را دارد که با قدرت دیپلماسی بالایش شرایط خوبی را برای این باشگاه فراهم آورده است. ژرژه ژزوس سرمربی فعلی الهلال است و در این فصل نتایج خوبی را کسب کرده و با نگاه به آمار الهلال اکنون با گذشت 9 هفته از لیگ کشور بدون باخت و تساوی است و تمام بازی های خود را پیروز شده و با اقتدار با 27 امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

*الدحیل (رکورددار در لیگ قهرمانان آسیا و تیم اول این روزهای قطر)

اولین چیزی که از این تیم قطری به یادمان می آید تیم لخویا بود. الدحیل دو سال پیش با ادغام تیم های الجیش و لخویا بوجود آمد تا تیمی قدرتمند را تشکیل دهد. الدحیل در 2 سال گذشته گربه سیاه السد بوده و نگذاشته است تا این تیم با وجود هزینه های زیاد قهرمان لیگ ستارگان شود.

الدحیل با هدایت جمال بلماضی سرمربی سابقش رکوردهای زیادی را از خود در لیگ قطر و لیگ قهرمانان آسیا به جای گذاشت ولی با رفتن غیرمنتظره این مربی و آمدن نبیل معلول سرمربی سابق تیم ملی تونس سیر نزول تیم پرقدرت قطری آغاز شد. اولین نمایش معلول در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله یک چهارم نهایی مقابل پرسپولیس بود که ناکام ماند از دور رقابت ها حذف شد.

اما معلول نشان داد رفته رفته تیمش به اوج برگشته است و اکنون با گذشت 12 هفته از لیگ ستارگان قطر با یک بازی کمتر با 31 امتیاز با اقتدار صدر جدول قرار دارد.

* العین (پرافتخارترین تیم امارات در آسیا)

العین همیشه یکی از تیم های اماراتی بوده که در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حرفی برای گفتن داشته است. ستاره بلامنازع چند سال گذشته العین عمر عبدالرحمن بوده که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به خاطر مصدومیت حضور نخواهد داشت.

غیبت عمر عبدالرحمن در ترکیب العین بدون شک ضربه بزرگی به پیکره این تیم اماراتی خواهد زد. با این وجود این تیم اماراتی متکی به یک بازیکن نیست و تیم قدرتمندی را دارد. العین این روزها با هدایت مامیچ، کروات در لیگ امارات نتایج بدی را نگرفته و با صدر جدول تنها 2 امتیاز اختلاف دارد و اکنون در رده سوم قرار دارد. مدافع عنوان قهرمانی بدون شک در ادامه فصل صدر جدول را از آن خود خواهد کرد.

*پرسپولیس در گروه دشوار و متفاوت

با نگاه اولیه به گروه سرخ پوشان هرچند فکر کنید که این گروه نسبت به گروه استقلال آسان تر است اما با نگاه دقیق تر هرچند گروه پرسپولیس را نمی توان گروه مرگ دانست اما گروه سختی است. حضور السد و الاهلی کار پرسپولیس را برای صعود از این گروه سخت کرده است.

*السد (باشگاه استعدادیاب و پرافتخار قطر)

السد همیشه در میان قطری‌ها به عنوان یک باشگاه ملی شناخته شده است چون این باشگاه در رده های سنی پایه خیلی خوب کار می کند و سالانه در کنار ستاره های بزرگی که از اروپا خریداری می کند جوانان قطری ای را معرفی می کند که کمک حال تیم ملی این کشور می شود.

السد فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا با سرخابی ها بازی داشت و نشان داد که خودش را برای قهرمانی آسیا تجهیز کرده است. حضور ژاوی و گابی، دو کاپیتان اسبق بارسلونا و اتلتیکو مادرید نشان از قدرت این تیم قطری دارد. اما این فصل السد بازهم در لیگ قطر نتوانسته بر الدحیل چیره شود و پس از شکست در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا سال جاری مقابل پرسپولیس چند باخت آورد تا الدحیل فاصله 8 امتیازی از السد بگیرد و با خیال راحت تری در صدر جدول لیگ ستارگان قطر قرار بگیرد.

پس از شکست السد در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل پرسپولیس شایعات زیادی مطرح شد که اسوالدو فریرا، سرمربی پرتغالی السد در آستانه اخراج قرار دارد. البته برخی از پیشکسوتان این باشگاه قطری نیز علیه این مربی پرتغالی مصاحبه کردند و اعلام کردند که او در 3 سال حضورش اهداف باشگاه را محقق نکرده است. این امکان است که قطری‌ها در این مدت باقی مانده به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2019 سرمربی جدیدی را بیاورند.

 *الاهلی عربستان (تیم پادشاهی با ثروت فراوان)

وقتی تیم الاهلی عربستان را به یاد می آوریم اولین نکته ای که به یاد می آوردیم لقبش «الملکی» یعنی پادشاهی است. از نامش پیدا است که باشگاه متعلق به خاندان آل سعود است و پشتوانه مالی زیادی دارد. اگرچه نسبت به تیم های دیگر عربستان مثل الهلال و الاتحاد هواداران زیادی ندارد ولی این تیم نیز همیشه با هزینه های بالا و داشتن بازیکنان خوبی مثل عمر السومه، سوری جزو مدعیان بوده است.

الاهلی اکنون در لیگ عربستان وضعیت خوبی ندارد و با هدایت پابلو گوده سرمربی آرژانتینی خود با 19 امتیاز در رده سوم قرار دارد و با الهلال صدرنشین 8 امتیاز اختلاف دارد.

*تیم چهارم گروه پرسپولیس (نماینده عراق، ازبکستان و امارات)

هنوز مشخص نیست و باید تیم نیرو هوایی عراق با تیم پاختاکور بازی کند و برنده این دیدار نیز باید با النصر امارات بازی کند. در نهایت برنده این دیدار تیم چهارم گروه پرسپولیس را تشکیل می دهد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.