۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 630734

مجموعه تئاتر شهر که چشم مجموعه‌های نمایشی کشور محسوب می‌شود، مدتی است رونق گذشته را ندارد و در ۲ ماه اخیر هیچ تئاتری در در سالن چارسو اجرا نرفته است.

تئاترشهر این روزها خاموش است

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، مجموعه تئاترشهر مهمترین مکان برای تئاتری‌ها محسوب می‌شود و از گذشته تاکنون همه هنرمندان علاقه‌مند بودند که کارهایشان را در یکی از سالن‌های این مجموعه به اجرا برسانند. 

تئاتر شهر زیرمجموعه مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و قطعا سخت گیری‌ها و نوبت دهی برای اجرا گرفتن در این سالن دشوارتر از دیگر مکان‌های نمایشی است هر چند که هر نمایشی هم که در آنجا به اجرا می‌رسد، کیفیت کافی و مناسب را شاید نداشته باشد.

مدتی است که شاهد هستیم مجموعه تئاتر شهر شور و نشاط گذشته را ندارد و صد البته نمایش‌هایی که در آن اجرا می‌شود نه به لحاظ کیفی و نه به لحاظ کمی آنطور که باید و شاید نیستند. در حال حاضر می‌بینیم که در سه سالن نمایشی این مجموعه یعنی سایه، سالن اصلی تئاتر شهر و سالن قشقایی تنها یک نمایش در هر کدام به اجرا می‌رسد و همیشه اینطور روال بوده که هر یک از سالن‌ها تا دو نمایش را نیز در ساعت‌های مختلف پذیرای مردم بودند.

*خاموشی در سالن چارسو

مدتی است که از اجرا در سالن چارسوی تئاتر شهر نیز خبری نیست و درب آهنین این سالن بسته مانده است،‌ حال اینکه علت اجرا نشدن نمایش در این سالن چیست،‌ توسط مسئولان بیان نشده است! آخرین نمایشی که در این سالن اجرا رفته «مرگ و پنگوئن» به کارگردانی پیام دهکردی در شهریور ماه بود و پس از آن نزدیک به دو ماه است که هیچ نمایشی در این سالن اجرا نرفته است!

تیر ماه بود که سعید اسدی مدیریت مجموعه تئاتر شهر را از پیمان شریعتی گرفت. وی مدیریت امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی و بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر را نیز بر عهده دارد و مشغله زیاد شاید هم علتی از عوامل کم کاری تئاتر شهر در ماه‌های اخیر بوده است.

درحالیکه شنیده می‌شود چندی از گروه‌های نمایشی برای اجراهای خود به تئاتر شهر مراجعه کرده و با در بسته مواجه شده‌اند اما سالن‌های نمایشی این مجموعه تئاتر کم فروغ است و سالن چارسو هم کماکان منتظر اجرای یک نمایش مانده است.

متأسفانه مدیریت تئاترشهر به تماس‌های خبرنگاران پاسخ نداده و مدتی است که ارتباطش با رسانه‌ها را کمتر کرده است.

در حال حاضر تنها سه نمایش «خاموشخانه» ساعت ۱۸ در سالن سایه، «نقاشی اشر» ساعت ۱۷:۱۵ در سالن قشقایی و «لیر شاه» در سالن اصلی تئاتر شهر ساعت ۱۸ به صحنه می‌روند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.