همزمان با ادامه اعتراضات مردمی در بحرین، علمای این کشور هم با اشاره به اقدام‌ آل خلیفه در برگزاری انتخابات نمایشی خواستار تحریم آن از سوی قشرهای مختلف مردم بحرین شدند.

ادامه تظاهرات مردمی و اعتراضات در بحرین/ تاکید علما بر تحریم انتخابات نمایشی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، منابع رسانه‌ای انقلابیون بحرین از ادامه اعتراضات و تظاهرات مردمی در آستانه برگزاری انتخابات فرمایشی آل خلیفه خبر دادند که قرار است فردا شنبه سوم آذر برگزار شود.

این در حالی است که علمای بحرینی هم خواستار تحریم گسترده انتخابات فرمایشی روز شنبه از سوی قشرهای مختلف مردم شده‌اند.

شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق الوطنی الاسلامی(وفاق ملی اسلامی) تاکید کرد پارلمان ۲۰۱۸ بدتر از قبل است، مردم انتخابات را تحریم کنند.

وی اظهار داشت همه می‌دانیم و دنیا هم می‌داند که هیچ دموکراسی واقعی و پارلمان حقیقی در بحرین وجود ندارد.

الدیهی افزود ظلم و سرکوبگری گسترده در سطح سیاسی، امنیتی و اقتصادی از طریق این نمایش انتخاباتی و کسانی که از طریق آن تعیین خواهند شد، تحکیم خواهد شد تا شعار این پارلمان این باشد که با رای خودت، حقوقت مصادره خواهد شد و ظلم و ستم بر تو تشدید خواهد شد.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق افزود با توجه به رصد کردن واکنش شهروندان و نگرانی‌هایی که در قبال پارلمان وجود دارد، همه ما اتفاق نظر داریم که این انتخابات نه تنها هیچ نتیجه و سود و دستاوردی برای ما نخواهد شد بلکه سبب افزایش محدودیت و پیگرد ما در امور زندگی‌مان خواهد شد.

وی گفت پارلمان ۲۰۱۴  بی‌نهایت بد بود که محافل رسمی به این مسئله اعتراف کرده بودند، همچنانکه تمام تحلیل‌ها و شرایط به این اشاره می‌کند که پارلمان ۲۰۱۸ بدتر خواهد بود، چرا که بحرین از یک بحران مالی و اقتصادی بسیار شدید و بحران سیاسی رنج می‌برد.

الدیهی به ادامه نقض گسترده حقوق بشر و سرکوبگری در تمام سطوح در بحرین از سوی رژیم آل خلیفه اشاره کرد و خطاب به بحرینی‌ها گفت دعوت ما برای عدم مشارکت ناشی از دوستی و وفاداری ما به بحرین است، ما درباره نتایج پارلمان ۲۰۱۴ هشدار دادیم و نتایج همانطوری بود که ما پیش بینی کردیم و هشدار دادیم.

علمای بحرین بر تحریم انتخابات نماشی آل خلیفه تاکید کرده‌اند.

تاکید بر فعال شدن تمام راه‌های مقاومت مردمی در روز انتخابات نمایشی

جریان وفاداری اسلامی و جنبش آزادی‌ها و دموکراسی بحرین هم خواستار فعال‌سازی تمام وسایل مقاومت مدنی در روز انتخابات نمایشی در بحرین شد .

این جریان با برگزاری همایشی با شعار من مقاومت می‌کنم، من تحریم می‌کنم- که در این همایش مرتضی السندی و عبدالغنی الخنجر از رهبران این جنبش حضور داشتند، بر حمایت خود از جوانان انقلابی بحرین برای اعلام مقاومت مدنی و نافرمانی مدنی در روز برگزاری انتخابات فرمایشی تاکید کرد.

الخنجر تاکید کرد روز انتخابات نباید روز عادی باشد و شهرندان باید به خیابان‌ها ریخته و تمام اشکال نافرمانی مدنی را از جمله آتش زدن تصاویر دیکتاتور بحرین، حمد عیسی و نیز بستن مراکز تجاری را فعال کنند.

السندی هم تصریح کرد انتخابات علاوه بر تقلب و بازداشت،‌در فضاهای نظامی و رعب و وحشت و باج‌خواهی برگزار خواهد شد،‌این انتخابات ضعیف‌ترین و شکست‌خورده‌ترین انتخابات در تاریخ بحرین خواهد بود.

السندی تهدیدهای طارق الحسن رئیس امنیت کل رژیم آل خلیفه علیه مردم را دلیلی بر ضعف و ورشکستگی این رژیم و واکنشی به بیانیه گروه‌های انقلابی بحرین دانست که خواستار نافرمانی آشکار مدنی در روز انتخابات شده‌اند.

الخنجر هم گفت موضع جریان وفاداری اسلامی و جنبش آزادی‌ها و دموکراسی بحرین در مقاومت مدنی از سال ۲۰۰۲ در چارچوب جریان بازدارندگی واضح و شفاف بوده است که در مقابل قانون اساسی غیرقانونی و نامشروع ایستاد، جریان بازدارندگی در آن زمان با اعطای مشروعیت به این رژیم مخالفت کرد.

الخنجر با تاکید بر مخالفت با هرگونه آشتی با آل خلیفه به سند «ثبات و ایستادگی» اشاره کرد که جریان وفاداری اسلامی و جنبش آزادی‌ها و دموکراسی بحرین در روز چهاردهم نوامبر آن را اعلام کرده بود. وی خاطر نشان کرد هر کس به سوی این رژیم دست دوستی دراز کند، به هیچ دستاورد سیاسی دست نخواهد یافت.

السندی و الخنجر در پایان این همایش تاکید کردند تحریم انتخابات فرمایشی، گامی در راه مقاومت مردمی و سرنگونی رژیم دیکتاتوری است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.