مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با وزیران خارجه کشورهای آسیای مرکزی تاکید کرد علی‌رغم خروج آمریکا از برجام، این اتحادیه همچنان به اجرای مفاد این توافق پایبند است.

موگرینی: اتحادیه اروپا همچنان به اجرای برجام متعهد است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز جمعه پس از دیدار با وزیران امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی، گفت: اتحادیه اروپا به اجرای توافق هسته‌ای ایران همچنان متعهد است و تلاش کشورهای این منطقه نیز به اجرای آن کمک می‌کند.

او پس از این نشست در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل گفت: من از وزیران امور خارجه (کشورهای آسیای مرکزی) بابت حمایت آنان از توافق هسته‌ای ایران، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، که یک عنصر کلیدی نظام منع تکثیر هسته‌ای در جهان و عنصری حیاتی برای امنیت منطقه، اروپا، آسیای مرکزی و فراتر از آن است، تشکر کردم. اتحادیه اروپا همچنان به اجرای توافق هسته‌ای ایران متعهد است و تلاش‌های کشورهای آسیای مرکزی نیز به تضمین اجرای کامل و موثر این توافق کمک بسیار زیادی می‌کند. ما امروز این را به اتفاق هر پنج وزیر امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی مورد تایید قرار دادیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: ما نشست بعدی وزارتی (اتحادیه اروپا-آسیای مرکزی) را در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ برگزار خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.