همدان- منصور رضوانی جلال گفت: همدان ۷۴۰ هزار تن محصول باغی در سال تولید می‌کند که از این مقدار ۴۰۴ هزار تن انگور است.

 ۲۵۰ هزار تن از انگور استان در ملایر تولید می‌شود/ بهره‌برداری از  ۳ واحد تولیدی با ظرفیت تولید ۴۴۰۰ تن

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، منصور رضوانی‌جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های تولیدی و کشاورزی ملایر با حضور وزیر جهاد کشاورزی، اظهار داشت: از ۴۰۴ هزار تن انگور تولیدی استان حدود ۲۵۰ هزار تن مربوط به شهرستان ملایر است.

رئیس جهاد کشاورزی همدان افزود: از این مقدار انگور تولیدی در ملایر حدود ۴۰ هزار تن به کشمش تبدیل می شود؛ ۲۰ درصد از کشمش تولیدی کشور در شهرستان ملایر است و در این زمینه ملایر جایگاه ویژه‌ای را به عنوان یکی از قطب‌های تولید انگور و کشمش در کشور و استان همدان دارد.

وی با اشاره به اینکه انگور و کشمش ملایر از نظر کیفیت جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد، گفت: با پیگیری‌هایی که در این زمینه از سال ۹۵ انجام دادیم، مراحل ثبت جهانی انگور ملایر با حضور نماینده جیاس و نماینده فائو آخرین مراحل را در مهرماه سال جاری طی کرده است و در حال حاضر منتظر اعلام نتیجه قطعی آن هستیم.

 رضوانی‌جلال ثبت جهانی انگور ملایر را نشان از شایستگی ملایر در بحث تولید این محصول دانست و تصریح کرد: امیدواریم با ثبت جهانی انگور ملایر، در آینده شاهد گسترش و توسعه این بخش و رفع محدودیت‌ها در زمینه تولید این محصول باشیم.

وی به دیگر اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی استان نیز اشاره کرد و گفت: در زمینه ترویج، آموزش و الگوهای کشت نیز اقدامات خوبی انجام شده است و در بحث آبیاری نوین نیز کارها را پیش می‌بریم  و در مراحلی قرار داریم که بتوانیم  کیفیت‌بخشی در محصولات و تولید بیشتر را داشته باشیم.

 در این مراسم ۳ واحد تولیدی با ظرفیت تولید ۴ هزار و ۴۰۰ تن، با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان و امکان اشتغال زایی برای ۴۵ نفر  به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.