مسئول کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربت‌جام بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای مطالعه کتاب در منطقه مرزی تربت‌جام تاکید کرد.

ضرورت فرهنگ‌سازی برای مطالعه کتاب در منطقه مرزی تربت‌جام

رسول حسینی زهرایی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی با حضور در مدرسه شهر احمدآباد صولت و شهر تربت‌جام در کنار فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ارائه خدمات کتاب‌خوانی به تشریح اهمیت کتاب در زندگی و جامعه پرداخته شد.
وی با اشاره به تأکید همیشگی رهبر معظم انقلاب به مسئله فرهنگ و به‌خصوص بحث کتاب و کتاب‌خوانی، هدف از این برنامه‌ها را توجه بیشتر کودکان و نوجوانان به اهمیت کتاب در زندگی اعلام کرد و افزود: متأسفانه ما ملتی هستیم که دچار نوعی خودشیفتگی فرهنگی شده‌ایم و فکر می‌کنیم همه‌چیز را می‌دانیم به همین دلیل خود را از خواندن کتاب بی‌نیاز می‌دانیم. چه‌بسا تعداد زیادی از معضلات اجتماعی نیز، ریشه در ناآگاهی و عدم مطالعه‌ی کتاب داشته باشند. سازمان‌های فرهنگی باید کاری کنند تا مردم ارزش کتاب را بدانند و احساس نیاز کرده و دوباره به سراغ کتاب بروند.
حسینی زهرایی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با گسترش مراکز ثابت، پستی و کتابخانه‌های سیار روستایی، شهری و مرزی گام‌هایی در این جهت برداشته است؛ اما لازم است مسئولین امکانات بیشتری در اختیار نهادهای فرهنگی قرار دهند.
مسئول کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربت‌جام افزود: فعالیت‌هایی چون قصه‌گویی، کاردستی، معرفی و روخوانی کتاب، بحث آزاد و کارگاه آموزشی بررسی راهکارهای تشویق نوجوانان به مطالعه برای کتابداران و نماینده‌های تشکل‌های دانش‌آموزی دبیرستان شبانه‌روزی فدک، از دیگر برنامه‌هایی بود که در این مدارس اجرا شد
.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.