سامسونگ به دلیلی بروز بیماری‌های خطرناک و مرگ کارگران خط تولید نمایشگر و تراشه‌های نیمه رسانا عذرخواهی کرد.

با مرگ کارگران خط تولید ؛ سامسونگ عذرخواهی کرد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، کمپانی کره‌ای سامسونگ هم‌زمان با بروز بیماری و مرگ تعدادی از کارگرانش به علت فراهم نبودن شرایط مناسب کاری در بخش تراشه‌های کامپیوتری و تولید نمایشگرها، عذرخواهی کرد.

این شرکت تولیدکننده تجهیزات کامپیوتری چند هفته گذشته با نمایندگان کارمندان بیمار به توافق بر سر تسویه رسیده هر چند که این رویه بیش از یک دهه به طول انجامیده است.

کینام کیم؛ مدیر بخش راهکارهای دستگاهی سامسونگ گفته است که این شرکت نتوانسته است مشکلات و تهدیدهایی را که برای سلامتی کارگرانش در کارخانه‌ها وجود دارد به خوبی مدیریت کند و به این ترتیب کارگرانی که در خط تولید تراشه‌های نیمه رسانا و نمایشگرهای کریستال مایع کار می‌کنند، آسیب‌های جدی دیده‌اند.

جنبش مدنی فعالان حقوق کارگری علیه سامسونگ در سال ۲۰۰۷ هم‌زمان با درخواست غرامت یک راننده تاکسی به نام «هوانگ سانگ‌جی» به خاطر مرگ دختر ۲۳ ساله‌اش که به خاطر بیماری سرطان خون ناشی از کار در یکی از کارخانه‌های سامسونگ فعال بود، شروع شد.

حال با توجه به توافق سامسونگ با نمایندگان کارگران این کارخانه، این شرکت اعلام کرده است که به خاطر بیماری‌های مختلفی که کارگران شاغل در کارخانه‌های تولید تراشه‌های کامپیوتری و نمایشگرهای LCD مبتلا شده‌اند، حداکثر تا ۱۳۲ هزار دلار برای بیماری سرطان خون به آنان غرامت بپردازد.

این غرامت همچنین شامل مشکلاتی مانند سقط جنین و بیماری‌های مادرزادی مثل سرطان کودکان را که فرزندان این کارگران به آنها مبتلا می‌شوند هم شامل می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.