کرمان_ محمد جواد حسن زاده گفت: همزمان با هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار مسابقه بزرگ کتابخوانی آسمانی ها، ویژه کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان کار خود را آغاز کرد و برگزاری این مسابقه تا پایان ایام الله دهه فجر همزمان با اختتامیه کنگره ادامه دارد.

آغاز مسابقه بزرگ کتابخوانی "آسمانی‌ها" در کتابخانه‌های عمومی سراسر کرمان

به گزارش قدس آنلاین ؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان، محمد جواد حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان در خصوص برگزاری مسابقه بزرگ‌ کتابخوانی «آسمانی ها» ویژه کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان  در کتابخانه های عمومی سراسر استان، اظهار داشت: شهدا ، فرزانگان و برگزیدگان نسل خود بوده اند و اصلی ترین پیام آنها برای نسل امروز پیموندن طریق عزت ، آزادی و سعادت و سربلندی دنیا و آخرت است.

وی در ادامه گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از راه های متعددی امکان پذیر است که یکی از مؤثرترین آنها ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی درزمینه ایثار و شهادت است و تصریحات موکد و مکرر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در باب افزایش مطالعه و کتابخوانی همواره بیانگر اهمیت اساسی این ارزش فرهنگی در گستره دانش و بینش و فراگیری آموزه های دینی از جمله جهاد و شهادت بوده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: آیین نامه مسابقه کتابخوانی کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان در سه مقطع سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در پورتال اداره کل کتابخانه های عمومی استان بارگزاری شده است و علاقه مندان به شرکت در مسابقه می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی استان، منابع مسابقه را مطالعه و در مسابقه شرکت کنند.

وی در خاتمه با اعلام نقش موثر کتابخانه ها در ترویج کتابخوانی، گفت: مسابقه های کتابخوانی بزرگ، ایجاد امکان و تسهیلات برای علاقه مندان به کتاب خوانی، کارهای تشویقی، ترویجی می تواند به ترویج کتابخوانی کمک کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.