کرمان_ ایمان کریم قاسمی گفت: در شهرستان رابر برداشت گل از اواسط آبان ماه آغاز شده است و تا نیمه آذر ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود نزدیک به ۱۲۰ کیلوگرم زعفران خشک از مزارع این شهرستان برداشت شود.

برداشت زعفران از ۳۳ هکتار از  مزارع شهرستان رابر

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، ایمان کریم قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر اظهار داشت: در حال حاضر ۳۳ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت زعفران است که در دوره کشت جدید امسال بیش از ۴ هکتار به این مساحت اضافه شده است.

وی گفت: تولید شهرستان رابر در سال گذشته ۱۰۰ کیلوگرم زعفران خشک بوده که پیش بینی میشود امسال با افزایش عملکرد این محصول نزدیک  به ۱۲۰ کیلوگرم زعفران خشک از مزارع این شهرستان برداشت شود.

کریم قاسمی در ادامه بیان کرد: کشت زعفران بعلت صرفه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای خانواده‌ها و همچنین با توجه به خشکسالی های اخیر و تغییر الگوی کشت به گیاهان با نیاز آبی کم ، در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است که در همین راستا مدیریت جهاد کشاورزی رابر با توجه به پتانسیل و تقاضای کشاورزان منطقه در سال جاری ۱۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به کشاورزان متقاضی جهت کشت زعفران و گیاهان دارویی پرداخت کرد  که در حال حاضر نزدیک به ۴ هکتار با استفاده از این تسهیلات در حال کشت زعفران است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.