شورای امنیت سازمان ملل معافیت کره جنوبی از برخی تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را تصویب کرد.

معافیت کره جنوبی از برخی تحریم‌ها علیه کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کره جنوبی از برخی تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی معاف شد.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) به نقل از منابع دیپلماتیک آگاه اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل متحد با معاف کردن کره جنوبی از برخی تحریم‌های کره شمالی به سئول اجازه داده است پروژه اتصال خطوط راه آهن دو کره را که میان سران دو کشور توافق شده است، به اجرا گذارد.

معافیت سئول از بخشی از تحریم‌های کره شمالی روز جمعه در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد.

دو کره در راستای تلاش‌های خود برای تسریع همکاری‌های دوجانبه توافق کرده‌اند پروژه‌های مشترکی را به منظور اتصال راه‌های ریلی و جاده‌ای در مرزهای دو کشور در سال کنونی میلادی به اجرا بگذارند.

کره جنوبی از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است بخشی از تحریم‌هایی را که سازمان ملل بر ضد پیونگ‌یانگ به اجرا گذاشته است، لغو کند تا بتوان سوخت و برخی مواد دیگر را که در چارچوب اجرای توافق اتصال شبکه خطوط ریلی دو کره نیاز است، به کره شمالی ارسال کرد.

آمریکا مایل است تحریم‌های گسترده بر ضد کره شمالی تا خلع سلاح هسته‌ای کامل این کشور ادامه داشته باشد این در حالی است که سئول از هفته‌ها پیش تلاش می‌کند بخشی از این تحریم‌ها برداشته شود تا کره شمالی سریع‌تر به خلع سلاح هسته‌ای ترغیب شود.

تنش‌ها میان دو کره از زمان بازی‌های المپیک زمستانی که امسال در منطقه پیونگ‌چانگ کره جنوبی برگزار شد، آشکارا کاهش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.