البرز- عبدالحسین حسن زاده با بیان اینکه حدود ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز در روستاها جمع آوری شده است، گفت: از تعداد ۱۴۲حلقه چاه روستایی فقط ۱۲۰ حلقه در مدار بهره برداری و مابقی از مدار بهره برداری خارج شده است.

جمع‌آوری ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز بخش روستایی البرز/ بی‌مبالاتی دهیاری‌ها در جمع‌آوری انشعابات ویلاها

عبدالحسین حسن زاده مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: بر حسب مصوبه شورای عالی امنیت ملی مقرر شد وزارت نیرو نسبت به احداث و جمع آوری تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و شبکه فاضلاب در کنار رودخانه های شاهرود، کرج و سد طالقان اقدام کند.

وی افزود: در این راستا از سال ۹۵ این عملیات شروع به کار کرد و در حال حاضر دو تصفیه خانه فاضلاب در روستای پورکان و سرودار از توابع بخش آسارا شهرستان کرج از سال های گذشته در حال فعالیت است.

حسن زاده با اعلام اینکه ۳ تصفیه خانه در روستاهای استان البرز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد، گفت: ۵ تصفیه خانه نیز در روستاهای زیدشت، فشندک در طالقان، وینه، خوزنکلا و کندور در توابع بخش آسارا شهرستان کرج در حال اجرایی شدن است و ۵ روستای دیگر در حال بررسی و مطالعات اولیه است که از سال آینده عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان البرز اعتبارات تخصیص یافته این تصفیه خانه ها را ۱۲ میلیارد تومان برشمرد و گفت: حدود ۶۰ هزار مشترک انشعاب در روستاها  داریم و از ۲۸۶ روستا ۱۵۵ انشعاب تحویل شرکت آب و فاضلاب استان البرز است و مابقی جزء برنامه های شوراها است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آب و فاضلاب روستایی استان البرز چاه غیرمجاز نداریم، افزود: ۱۴۲ حلقه چاه و ۷۷ حلقه چشمه و ۸ قنات در بخش روستایی استان البرز وجود دارد.

حسن زاده با بیان اینکه قنات های موجود اغلب خشک هستند، خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۴۲حلقه چاه فقط ۱۲۰ حلقه چاه  در مدار بهره برداری است و ما بقی از مدار بهره برداری خارج شده است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: بالغ بر ۵ هزار انشعاب غیرمجاز در سطح استان داریم که از این تعداد فقط حدود ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز جمع آوری شده است  و بیشتر انشعابات غیرمجاز در ویلاهای روستایی است که از بی مبالاتی شورا ها و دهیاریها ناشی شده است.

وی با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز ضربه سختی به آبهای زیرزمینی می‌زند، گفت: از مردم می خواهیم انشعابات غیرمجاز که سهم همه مردم است را از طریق سامانه ۱۵۲۳ و ۱۲۲ آب و فاضلاب شهری و شماره تلفن های امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ها اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.