خراسان شمالی- پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری به همت سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری و با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، دانشگاه پیام نور مرکز بجنورد و سایر ارگانها و ادارات و با حضور جانشین فرماندهی سپاه جواد الائمه و جمعی از نخبگان بسیجی استان در بجنورد برگزار شد.

راه اندازی دو مرکز رشد فعال در دانشگاه های استان
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هادی محمدزاده مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری و رئیس ستاد جشنواره جهادگران علم و فناوری در پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری گفت: اگر به جوانان نخبه اعتماد کنیم آبادی و پیشرفت را شاهد خواهیم بود.
وی ضمن تبریک هفته وحدت و بسیج، با بیان نقش آفرینی علمی و کلیدی بسیج اظهار کرد: نخبگان بسیجی در توسعه علمی استان نقش بسیار موثری خواهند داشت که می توان با ایجاد ساز و کار مناسب و شبکه سازی و حمایت در عرصه علم به این مهم دست یافت.
محمدزاده از راه اندازی دو مرکز رشد فعال در دانشگاه های استان خبر داد و اضافه کرد: با راه اندازی دو مرکز رشد در دانشگاه ها می توانیم دانشجویان و نخبگان را به سمت تجاری سازی سوق دهیم.
وی با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جوانان و نخبگان افزود: اگر جوانان نخبه در برنامه ریزی های کلان و اساسی کشور نقش آفرینی داشته باشند، قطعا بصورت یک عنصر اثرگذار در پیشرفت کشور دیده خواهند شد.
مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری استان با بیان اینکه پیشرفت علمی کشور باید بدون توقف و عقب گرد باشد گفت: باید جوانان را باور داشته، زیرا جوانان نخبه می توانند مرزهای دانش را بشکنند و شاهد تحول علمی باشیم. وی نتیجه اعتماد به جوانان نخبه را پیشرفت و آبادانی عنوان کرد.
به گفته محمدزاده در پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری بیش از ۷۰ طرح به دبیرخانه ارسال شده که پس از داوری و ارزیابی از پنج طرح برتر تجلیل می شود و سه طرح تجاری سازی شده سال قبل رونمایی خواهند شد.
سرهنگ چمن جانشین فرماندهی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی نیز با بیان اینکه انقلاب به ملت ایران عزت، قدرت و هیبت داد گفت: حرکت در مسیر ولایت موجب عزت و بزرگی ملت است.
وی با بیان فرمایشات امام خمینی (ره) درباره بسیج گفت: برای شناخت بسیج و شان و منزلت انقلابی و اجتماعی او باید نگاهی با بصیرت داشته باشیم و با فرهنگ بسیج در مسیر ارزشهای انقلاب قدم برداریم.
وی با بیان اینکه بسیج یک پدیده شگفت آور و رمزآلود است افزود: به فرموده امام خمینی (ره) بسیج لشکر مخلص خداست به این معنا که کار باید برای رضای خدا و خالصانه و بدور از توقع و نگاه دیگران باشد با این تفکر بسیجی بسیاری از گره ها و مشکلات نظام حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ۴۰ سال با کار جهادی حفظ شده است اضافه کرد: اکنون که در دهه چهلم هستیم باید با معجزه بسیج به پیشرفتهای علمی و پژوهشی برسیم چراکه در تفکر بسیجی نگاه به خدا و خدمت رسانی و محرومیت زدایی حرف اول را می زند.
به گفته چمن در هفته بسیج سال جاری ۱۱۰ پروژه عمرانی از سوی فرماندهی سپاه جوادالائمه به بهره برداری خواهد رسید.
گفتنی است از طرح های تجاری سازی شده بهنام سربخشیان، علی محمدزاده و پویان شکوری رونمایی و از برترین طرح های ارائه شده تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.