سخنگوی انصارالله ضمن اعلام اینکه ائتلاف سعودی-آمریکایی طی ۱۲ ساعت اخیر ۳۵ حمله هوایی علیه الحدیده انجام داده، افزود تشدید این حملات ، تلاش‌های فرستاده سازمان ملل را بی‌نتیجه می‌گذارد.

انصارالله: حملات به الحدیده تشدید شده و این نشانه تلاش برای شکست صلح است

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت ملی مذاکره‌کننده یمن و سخنگوی رسمی انصارالله امروز (یکشنبه) اعلام کرد تشدید حملات ائتلاف آمریکایی-سعودی تلاش‌های «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن را از بین می‌برد و نیت‌های سازماندهی‌شده برای به شکست کشاندن تمام تلاش‌ها در راستای صلح را آشکار می‌سازد.

عبدالسلام در صفحه توئیتر خود نوشت ائتلاف سعوی طی ۱۲ ساعت اخیر بیش از ۳۵ حمله هوایی به شهر الحدیده داشته؛ علاوه اینکه حملات توپخانه‌ای و موشکی گسترده‌ای نیز علیه منازل غیرنظامیان در جریان بوده است و اینها خود تکذیب بسیار آشکار آتش‌بس مورد ادعا و دروغین است.

گریفیتس که وارد صنعا شده بود دیروز پس از دیداری با «سید عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله این شهر را ترک کرد و در این سفر بر ضرورت مشارکت هیأت ملی مذاکره‌کننده در مذاکراتی که قرار است در سوئد برگزار شود، تأکید کرد.

حملات ائتلاف سعودی در ساعات اخیر به شهر الحدیده بسیار شدید شده، علاوه اینکه طی یک حمله هوایی به ایستگاه «عبده الخمیسی» در وردی بازار «الهیجه» در شهرستان «مستبأ» استان «حجه» چهار غیرنظامی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت دفاع یمن دیروز اعلام کرد حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی با وجود پاسخ مثبت صنعاء به طرح‌ صلح سازمان ملل ادامه دارد و به نظر می‌رسد که ائتلاف متجاوز قصد توقف تجاوزاتش به خاک یمن را ندارد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ۲۸ آبان از توقف شلیک موشک و حملات پهپادی این کشور در راستای حمایت از صلح و از بین بردن هرگونه بهانه ائتلاف سعودی برای ادامه تجاوزاتش خبر داد.

محمد علی الحوثی در بیانیه ای تصریح کرد: یمن به درخواست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن، حملات موشکی و پهپادی‌اش را متوقف می‌کند تا فرصت برای صلح در یمن فراهم شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.