همدان -سید محمد مجتبی حسینی در اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک ونوجوان استان همدان گفت: فرهنگ وهنر هر جامعه به نوعی نحوه ابراز احساس در آن جامعه است.

فرهنگ وهنر هر جامعه به نوعی  نحوه ابراز احساس در آن جامعه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی دراختتامیه  بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان استان همدان گفت :خوشحالم که در این ایام و در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) و فرزند کریمش در بیست و پنجمین ایستگاه قطار تئاتر کودک هستم و امیدوارم که این جشنواره به اتفاقات خوش مزین شده باشد.

وی با بیان اینکه میزبانان ابن جشنواره از همین امروز با شور و ذوق نقشه جشنواره ۲۶ ام را در سر  می پرورانند، افزود: فرهنگ و هنر هر جامعه به نوعی نحوه ابراز احساس در آن جامعه  است و بیان کننده کیفیت زندگی آن هاست.

حسینی ادامه داد: در واقع فرهنگ و هنر تجلی اندیشه ها و بیانگر زندگی اجتماعی مردم آن جامعه خواهد بود.

حسینی اظهار کرد: شناخت و  طریق تعالی این هنر باید در دستور کار قرار گیرد و چرا که تئاتر بنا به پیشینه و اثرگذاری آن از مهترین جلوه های هنری است و همیشه در اولویت دولت ها و حکومت ها قرار داشته است.

معاون امور هنری وزارت ارشاد تصریح کرد : برای تداوم همدلی،نشاط و مسئولیت پذیری اجتماعی باید به هنر به عنوان عام و به تئاتر به عنوان یک رسانه اجتماعی در جامعه توجه شود  چرا که تئاتر مردم را به گفت گو، تعالی و صلح سوق می دهد.

وی بیان کرد: جشنواره تئاتر کودک یک کیمیای همدلی است و این همدلی بارها وبارها تجربه شده است.

وی ادامه داد: تئاتر امروز متعهدانه به وجود آمده و علاج آسبب ها خواهد بود و به شکل دلخواه می آموزاند.

حسینی بیان کرد :تئاتر کودک و نوجوان امروز در یک صدسالگی خود قرار دارد و این مهم به همت باغچه بان قد کشید و به باغستان امروز رسید و باید بی درنگ شنیده شود.

وی با بیان اینکه باید شگرد های تربیتی در نمایش بازنگری شود و هم قدمی خانواده ها و همکاری  آنها میتواند در تاثیرگذاری آن نقش آفرین باشد.

معاون امور هنری وزارت ارشاد در پایان از مسئولین استان و هنرمندان سخت کوش تئاتر تشکر کرد و گفت: تئاتر پدیده آورنده امید است و رو ترقی است و ما نیز با تاسیس تماشاخانه های مخصوص تئاتر کودک توجه خود را بیش از پیش نشان خواهیم داد و در سال بعد به جز در همدان به موازات در دیگر استان های خواهان این جشنواره را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.