مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: در حال حاضر این بانک بیش از 300 طرح بزرگ صنعتی در زمینه‌های زیرساختی، صنعتی و معدنی را تامین اعتبار کرده است.

تامین اعتبار 300 طرح بزرگ صنعتی در کشور/ طرح توسعه فولاد سبزوار در دستور کار قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین ، حسین مهری عصر امروز در بازدید از واحدهای صنعتی سبزوار گفت: یکی از اولویت‌های بانک صنعت و معدن تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی دچار مشکل است و با توجه به‌نوسانات نرخ ارز در کشور مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی کشور دو تا سه برابر افزایش یافت.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور افزود: در این شرایط اقتصادی یکی از سیاست‌های اصولی و اولویت‌دار ما در بانک صنعت و معدن حمایت از واحدهای تولیدی است و واحدهای تولیدی دچار مشکل مورد حمایت بانک صنعت و معدن قرار می‌گیرد.

وی یکی‌دیگر از اولویت‌های بانک صنعت و معدن را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام صنعتی در کشور دانست و ادامه داد: در حال حاضر طرح توسعه فولاد سبزوار در دستور کار قرار دارد که با حدود 250 میلیون یورو بانک صنعت و معدن از این طرح پشتیبانی می‌کند.

مهری بیان کرد: طرح توسعه فولاد سبزوار حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با شتاب بیشتر طرح توسعه فولاد سبزوار به‌بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور تصریح کرد: دیگر پروژه‌های صنعتی سبزوار پیشرفت‌های فیزیکی بیش از 60 درصد داشته و تامین سرمایه در گردش پروژه در اولویت این بانک قرار دارد.

وی تاکید کرد: سومین اولویت بانک صنعت و معدن کشور شناسایی کارگاه و واحدهای تولیدی دارای مشکل است و با تشکیل کلینیک ارزیابی در بانک صنعت و معدن دلایل غیرفعال بودن این واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر این واحدهای تولیدی نیاز به‌حمایت داشته باشند، بانک صنعت و معدن به‌یاری آنها می‌شتابد.

مهری اولویت دیگر بانک صنعت و معدن را اجرای پروژه‌های صادرات محور اعلام کرد و گفت: میزان اشتغالزایی طرح‌های صنعتی در کشور برای بانک صنعت و معدن کشور اهمیت بالایی دارد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور افزود: در حال حاضر بانک صنعت و معدن بیش از 300 طرح بزرگ صنعتی در زمینه‌های زیرساختی، صنعتی و معدنی را تامین اعتبار کرده است.

وی ادامه داد: همچنین طی پنج سال اخیر حدود 19 هزار میلیارد یورو تامین اعتبار از طریق خط اعتباری صندوق توسعه ملی، تامین مالی خارجی، منابع داخلی بانک و خط اعتباری بانک مرکزی واحدهای صنعتی کشور تامین اعتبار شده است.

مهری با اشاره به‌وضعیت برخی از پروژه‌های صنعتی سبزوار، بیان کرد: برخی از پروژه‌های صنعتی با مشکلاتی روبرو هستند و امیدواریم با تامین اعتبار مشکلات آنها رفع شود.

وجود 300 طرح صنعتی بالای 60 درصد در خراسان رضوی

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: هم اکنون 300 طرح صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در خراسان رضوی وجود دارد که برای تامین تجهیزات و ماشین‌آلات حدود 350 میلیون دلار اعتبار نیاز است.

راضیه علیرضایی افزود: این طرح‌های صنعتی طی سال جاری و سال آینده به‌بهره‌برداری می‌رسد و این طرح‌ها برای 15 هزار نفر در خراسان رضوی اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: مردم در پروژه‌های فیزیکی بالای 60 درصدی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و با آورده سهم مردم تاسیسات و ماشین‌آلات ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به‌دستاوردهای سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور به‌شهرستان سبزوار، بیان کرد: طی این سفر از سه پروژه صنعتی سبزوار با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد بازدید شد و کمک به‌تکمیل یک واحد دارویی، یک واحد غذایی و صنایع معدنی بازدید شده است.

علیرضایی تصریح کرد: همچنین پیگیر احداث دو پروژه بزرگ صنعتی با تامین مالی بانک صنعت و معدن در شهرستان سبزوار هستیم و اگر مدیریت ورود ماشین‌آلات این دو پروژه حل شود، روند احداث این پروژه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.