زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر چند شهر استان کرمانشاه را لرزاند.

جزئیات زلزله ۶.۴ ریشتری کرمانشاه/ بیش از ۲۰۰ نفر مصدوم شدند/ تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است
به گزارش گروه اجتماعی  قدس آنلاین، زلزله ۶.۴ ریشتری ساعت ۲۰ و ۷ دقیقه در عمق ۷ کیلومتری زمین، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. مرکز زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصر شیرین و ۳۳ کیلومتری گیلانغرب گزارش شده است.

این زمین‌لرزه در مناطق غرب و شمال غرب کشور از جمله کرمانشاه، سنندج، همدان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان احساس شده است.

مرکز لرزه‌نگاری آمریکا نیز از وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری در پایتخت عراق و دیگر استان‌های این کشور خبر داده است.

ظهر امروز زمین‌لرزه‌هایی به قدرت ۳ و ۳.۲ ریشتر، «تازه‌آباد» و «سرپل‌ذهاب» را به لرزه درآورده بود. این زلزله‌ها در ساعت‌ ۱۶:۱۹ و ۱۷:۱۶ و در عمق ۱۰ و ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده بودند.

۲۰:۳۲/ تیم‌های ارزیاب هلال احمر اعزام شدند

مطابق اعلام منابع محلی، خساراتی به مناطق مختلف روستایی در سرپل‌ذهاب و قصرشیرین وارد شده و موجب ریزش دیوار برخی منازل شده است. مقامات محلی از اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده خبر می‌دهند.

۲۰:۴۴/ اعزام ۶ تیم امداد و نجات

سرپرست اورژانس کشور از اعزام ۶ تیم امدادی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

۲۰:۴۷/ برق سرپل ذهاب وصل شد

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از استقرار نیروهای هلال احمر، ارتش و سپاه در منطقه خبر داد و گفت: نیمی از برق سرپل ذهاب بر اثر زلزله قطع شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر برق منطقه وصل شده است.

وی افزود: تاکنون تلفات جانی از منطقه گزارش نشده است و چند مصدوم مراجعه کننده به مراکز بهداشتی هم به صورت سرپایی معالجه شده‌ است.

۲۰:۵۰/ عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند

جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه در پی این زلزله برق شهرستان سرپل ذهاب قطع شده بود، تصریح کرد: مردم به دلیل از ترس زلزله منازل را ترک کرده و به خیابانها آمدند.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند، افزود: هوای امشب سرپل ذهاب نیمه ابری گزارش شده است.

۲۰:۵۳/ احتمال تخریب برخی روستاهای کوچک/ وقوع پس‌لرزه ۵ ریشتری

علی مرادی رئیس مرکز لرزه‌نگاری گفت: زلزله به بزرگی ۶.۴ ریشتر و در عمق ۷ متری و در جنوب کرمانشاه و در فاصله ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب و ۱۸ کیلومتری قصر شیرین اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه ۴ پس‌لرزه بعد از زلزله رخداد یکی بزرگی یکی از این پس لرزه‌ها ۵ ریشتر بوده است، افزود: احتمال تخریب برخی روستاهای کوچک به دلیل شدت زلزله وجود دارد.

۲۱:۱۵/ مراجعه ۷۵ مصدوم به مراکز درمانی

سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از مراجعه ۷۵ مصدوم به مراکز درمانی خبر داد و گفت: ۳۰ نفر در گیلانغرب و ۴۵ نفر در سرپل ذهاب به بیمارستان مراجعه کرده اند.

وی افزود: برق سه شهر استان که قطع شده بود با تلاش تیم‌های امدادی وصل شد.

۲۱:۲۷/ افزایش مصدومان به ۱۱۵ نفر/ اوضاع تحت کنترل است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تا این لحظه گیلانغرب ۵۰ مصدوم، سرپل ذهاب ۵۰ مصدوم و قصرشیرین ۱۵ مصدوم داشته‌اند، اظهار کرد: تا این لحظه گزارشی در خصوص تلفات احتمالی به ما گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ستاد بحران تشکیل شده و اوضاع تحت کنترل است، افزود: تیم‌های بررسی تخریب نیز در محل مستقر هستند.

۲۱:۴۸/ اعزام ۳۴ تیم ارزیاب و امدادی

امداد و نجات هلال احمر از اعزام ۱۸ تیم ارزیاب از کرمانشاه، ۸ تیم آنست و ۸ تیم آوار از استان‌های لرستان، کردستان، همدان و ایلام به مناطق زلزله زده خبر داد.

۲۱:۵۱/ تمام ظرفیت‌های امدادی و درمانی سپاه و بسیج در کنار مردم است

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه اظهار کرد: از دقایق اولیه پس از زلزله با تشکیل ستاد بحران و آماده‌باش نیروهای سپاه اوضاع مناطق زلزله‌زده تحت کنترل بوده و همه ظرفیت‌های امدادی و درمانی سپاه و بسیج در کنار مردم است.

۲۱:۵۲/ ۲ تیم از همدان به مناطق زلزله‌زده اعزام شد

بهروز کارخانه‌ای مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اظهار کرد: دو تیم از همدان به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است.

وی با بیان اینکه دو تیم اضطراری و آواربرداری به همراه سگ‌های جست‌وجوگر به منطقه قصر شیرین در استان کرمانشاه اعزام شدند، تصریح کرد: این تیم‌ها شامل ۲۰ نفر امدادگر هستند که به این منطقه اعزام شدند.

۲۱:۵۵/ مشکلی در تأمین سوخت نیست

محمدرضا موسوی‌خواه مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی اظهار کرد: مشکلی در تأمین سوخت در منطقه نیست و حاظر هستیم درصورت اعلام نیاز کمک های لازم را ارائه دهیم.

۲۱:۵۷/ افزایش مصدومان به ۱۵۶ نفر

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام ۱۸ تیم امدادی از استان های همجوار کرمانشاه گفت: تا به این لحظه ۵۰ مصدوم از سرپل ذهاب، ۴۵ نفر از قصرشیرین و ۶۱ نفر از گیلانغرب به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های مردمی و اطلاعات ارسالی از سوی تیم‌های ارزیاب پیش بینی می‌شود خسارات زیادی نداشته باشیم.

۲۲:۰۱/ جاده‌ها و راه‌های ارتباطی باز است

سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: جاده‌ها و راه‌های ارتباطی در مناطق زلزله‌زده باز است.

۲۲:۲۰/ برخی از مصدومین به بیمارستان‌های مرکز استان اعزام شدند

بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه عمده مصدومین به صورت سرپایی مداوا شده اند، گفت: برخی از مصدومین به بیمارستان‌های مرکز استان اعزام شدند.

وی افزود: در این زلزله حدود ۲۰۰ نفر مصدوم شده‌اند و اوضاع کاملا تحت کنترل است و هیچ نگرانی در موضوع مدیریت بحران نداریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.