رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به طرح نصب ۳ هزار پنل ۵ کیلوواتی خورشیدی برای ۳ هزار خانه، گفت: : این طرح توسط بسیج مهندسین صنعت و با همکاری سازمان بسیج سازندگی و نیرو و در قالب طرح «جهاد روشنایی» انجام می‌شود.

نصب ۳ هزار پنل ۵ کیلوواتی خورشیدی برای ۳ هزار خانه

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سردار غلامی با اشاره به افتتاح ۱۱۵۱ طرح کوچک عمرانی در هفته بسیج، اظهارداشت: این طرح‌ها که در مناطق محروم اجرایی شده و به بهره‌برداری رسیده شامل ساخت درمانگاه، مدرسه، آبرسانی روستایی، لای‌روبی قنات بوده است.

وی افزود: علاوه بر این ۳ هزار طرح خوداشتغالی و خانگی توسط سازمان بسیج سازندگی اجرا شد و این طرح‌ها ۳ هزار شغل ایجاد کرده است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی طرح دیگر این سازمان را نصب ۳ هزار پنل ۵ کیلوواتی خورشیدی برای ۳ هزار خانه عنوان کرد و گفت: این طرح توسط بسیج مهندسین صنعت و با همکاری سازمان بسیج سازندگی و نیرو و در قالب طرح «جهاد روشنایی» انجام می‌شود. بخشی از منابع این طرح را سازمان برنامه و بودجه قرار بود تامین کند که فعلا تا رسیدن بودجه از منابع خودمان این طرح را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی ۳۰۰۰ نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی با همکاری بنیاد تعاون بسیج در این هفته آغاز می‌شود. یکی از اهداف اصلی این کار معرفی و ارائه محصولات شرکت‌ها و شناسایی برندها و شرکت‌های فعال است.

سردار غلامی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۵ هزار طرح در دست اجرا داریم که ۱۱۵۱ طرح آن به بهره‌برداری رسیده است. تقریبا حدود ۵۰ درصد از منابع این طرح‌ها را خیرین و گروه‌های جهادی تامین کرده‌اند و ۵۰ درصد دیگر را قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و نهادهای دولتی تامین کرده است. 

وی اعتبار بیش از ۱۹۰۰ پروژه را ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: حدود ۱۸ میلیارد تومان از این اعتبار را خیرین تامین کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهارداشت: پروژه‌های سازمان بسیج سازندگی پروژه‌های کوچک است و برنامه ما این است که هر سال ۸ هزار پروژه افتتاح کنیم و امسال هم هدف ما ۸ هزار پروژه است. میانگین اعتبار هر پروژه کمتر از ۵۰ میلیون تومان است زیرا کار توسط نیروهای جهادی و در مقیاس کوچک انجام می‌شود. به عنوان مثال یکی از پروژه‌ها ساخت یک مدرسه دو کلاسه است و یا پروژه دیگر لای‌بروبی قنات است که پروژه اول با ۷۰ میلیون تومان و پروژه دوم با ۱۰ میلیون تومان انجام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.