صادرات ریلی از ایستگاه شهید مطهری خراسان رضوی ۵ برابر افزایش یافت.

افزایش صادرات ریلی از ایستگاه شهید مطهری خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل راه آهن خراسان گفت : از ابتدای امسال ۲۰۰ هزار تن محموله در افزایش صادرات ریلی از ایستگاه شهید مطهری خراسان رضوی (ایستگاه شهید مطهری) بارگیری و از طریق مرز ریلی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج برابر افزایش داشته است.

محمد هادی ضیایی مهر افزود : عمده کالای صادراتی از این ایستگاه، سیمان با ۷۵ درصد محصولات صادراتی بوده که بیشتر به ازبکستان و بعد از آن به کشورهای ترکمنستان و تاجیکستان صادر شده است.

وی گفت: توسعه خطوط تخلیه و بارگیری، توسعه سکوها برای تسریع در بارگیری، ساخت ساختمان اداری برای استقرار بازرگانان و سازمان های مرتبط با حمل و نقل و افزایش ظرفیت بارگیری همزمان از ۳۰ دستگاه واگن به ۱۵۰ دستگاه از علل این افزایش صادرات است.

مدیر کل راه آهن خراسان  افزود: ۳۷ درصد از کل صادرات ریلی کشور از ایستگاه راه آهن شهید مطهری صادر و  ۴۳ درصد صادرات کشور از طریق پایانه ریلی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی از این  ایستگاه بارگیری شده که در میان دیگر ایستگاه های باری خراسان رضوی نظیر مشهد، تربت حیدریه، سرخس و لطف آباد بیشترین سهم را در بارگیری کالاهای صادراتی به کشورهای آسیای مرکزی داشته است.

ضیایی مهر افزود : ایستگاه باری راه آهن شهید مطهری در ۴۴ کیلومتری ایستگاه راه آهن مشهد و ۱۵۲ کیلومتری پایانه ریلی سرخس بعد از ایستگاه سرخس بزرگترین ایستگاه باری است که برای عملیات تخلیه بارگیری، واردات، صادرات، ترانزیت و حمل و نقل استفاده می شود.

وی گفت : موقعیت این ایستگاه قابلیت آن را دارد که به بندری خشک در شرق و شمال شرق کشور تبدیل شود.

در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۲۵۴ هزار تن کالای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی بین خراسان رضوی و کشورهای آسیای مرکزی  جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال  ۵۷ درصد افزایش داشته است.

جایگاه پایانه ریلی سرخس در شمال شرق کشور بسیار مهم است.

در ۸ ماه امسال  ۸۳  درصد از ترانزیت ریلی کشور از مرز ریلی سرخس انجام شده است.
 منبع:صدا و سیما
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.