قاضی زاده هاشمی در حاشیه افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان رضوی آخرین وضعیت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی «محرومان مشهد» را تشریح کرد.

دلایل تأخیر در ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی "محرومان مشهد"

دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی طی سفر به مشهد در حاشیه افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی این شهر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار قدس آنلاین، در پاسخ به این سؤال که سرنوشت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی محرومان مشهد به کجا رسیده است، گفت: برای تأمین هزینه ساخت این بیمارستان از سوی وزارت مسکن و شهرسازی تاکنون هیچ کاری انجام نشده است.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: وزارت مسکن در حضور رئیس جمهور متعهد شده که هزینه ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در زمین اهدایی آستان قدس رضوی را تأمین کند و وزارت بهداشت نیز به تجهیز و راه اندازی آن اقدام نماید که تاکنون کاری انجام نشده و با اینکه قرار بود توسط آقای رشیدیان استاندار وقت خراسان رضوی این موضوع پیگیری شود گویا تلاش ایشان هم به نتیجه نرسیده است.

وی تصریح کرد: با وجود جلسات متعدد، رایزنی‌های فراوان و پیگیری توسط وزارت بهداشت و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مشهد هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده و استاندار جدید خراسان باید پیگیری‌های لازم را دراین زمینه انجام دهد تا مشکل ساخت این بیمارستان چنانچه وزارت مسکن و شهرسازی به تعهد خود عمل کند، حل شود.

وی اظهار امیدواری کرد با تأمین منابع مالی مورد نیاز از سوی وزارت مسکن با طرح و نقشه‌ای که تعیین و پذیرفته شده بیمارستانی نظیر بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع) در این محل احداث و به جمعیت زیادی در این منطقه خدمات درمانی درخور شأن زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ارائه شود.

گفتنی است قدس آنلاین، طی دو سال گذشته تاکنون طی سلسله گزارش‌هایی دلایل تأخیر در ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی محرومان مشهد را در گفت‌وگو با دست اندرکاران پیگیری و امید می‌رود بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه در سال جاری باشیم.

 سرانجام بیمارستان مادر افتتاح شد

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین در آیین گشایش فاز اول زایشگاه و بیمارستان جنرال «مادر» که ۳۷ سال قبل (سال‌های اول انقلاب) در بلوار سجاد برای مردم منطقه محروم قلعه آبکوه مشهد کلنگ آن به زمین زده شده بود، گفت: عادلانه کردن سرانه حوزه سلامت از جمله وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی بویژه نمایندگان مشهد و خراسان است و با وجود کارهای بزرگی که در چند سال گذشته توسط مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و مجموعه‌های بسیار ارزشمندی در بخش‌های درمانی، بهداشتی، آموزشی و پژوهشی از آن‌ها به ثبت رسیده بازهم با کمبود تخت بیمارستانی رو به‌رو هستیم.

دکتر هاشمی با قدردانی از سازمان هایی که به حوزه سلامت کمک کرده و سنگ‌اندازی نمی‌کنند، خاطر نشان کرد: مدیریت شهری مشهد کارآسانی نیست و همکاری همه دستگاه‌ها را طلب می‌کند از این رو شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌هایی که با سلامت مردم ارتباط دارند، اگر به دنبال عمل صالح هستند، باید به متولیان سلامت کمک کنند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی و همه سازمان‌ها در مشهد باید از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بویژه در حوزه سلامت حمایت کنند، تصریح کرد: خوشبختانه شهر مشهد استعداد زیادی در این زمینه دارد و اگر با اشتیاق به خدمت و رعایت حال مردم توأم باشد یقیناً موجب پیشرفت بیشتر و رفاه مردم خواهد شد بخصوص در شهری که متعلق به امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است و همه ما وظیفه مضاعفی در قبال سلامت مردم داریم.

وزیر بهداشت ساخت زایشگاه و بیمارستان مادر با زیربنای ۸۰۰۰ مترمربع در ۷ طبقه و بخش‌های جراحی زنان و مامایی، نوزادان، جراحی چشم و گوش و حلق و بینی، جراحی ارتوپدی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، اطفال، آی سی یو نوزادان، آی سی یو اطفال، آی سی یو بزرگسالان، بیهوشی، اورژانس، داروخانه، رادیولوژی، آزمایشگاه و اورولوژی با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بدون احتساب زمین آن که حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت این منطقه را پوشش می‌دهد آن هم توسط جمعی از استادان و پزشکان باتجربه قابل تقدیر دانست.

دکتر هاشمی در مراسم بهره‌برداری از فاز جدید دانشکده دندانپزشکی نیز که با زیربنای ۵۵۰۰ مترمربع و ۱۲۴ یونیت دندانپزشکی و کلیه امکانات و تجهیزات توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد احداث شده اظهار داشت: دانش دندانپزشکی در این دانشگاه توانسته است برابر با کشورهای پیشرفته جهان پیشرفت نماید.

وی در ادامه سفرخود از بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی خاتم الانبیا (ص) نیز بازدید و یازده اتاق عمل خیر ساز را که توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد تجهیز شده افتتاح کرد که با اضافه شدن ۱۱ اتاق عمل جدید به فضای قبلی با تجهیزات کامل، خدمات بیشتر و بهتری به مردم بخصوص اقشار آسیب‌پذیر مناطق کم‌برخوردار استان‌های خراسان و همجوار ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.