نفر اول رشته قرائت تحقیق سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور با بیان اینکه ارزش‌گذاری برای ایجاد انگیزه در دانشجویان قرآنی یک ضرورت است، گفت: نخبگان قرآنی بعد از مسابقات رها شده و در مباحث مختلف فرهنگی و آموزشی و برگزاری محافل و کارگاه‌های قرآنی در دانشگاه‌ها به‌کارگیری نمی‌شوند و با توجه به ظرفیت‌های موجود، از آنان استفاده نمی‌شود.

نخبگان قرآنی بعد از مسابقات رها می شوند/  رسانه ملی در انعکاس اخبار مسابقات ملی قرآن و عترت دانشجویی درخراسان رضوی بسیار ضعیف عمل کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی محمدبیگی، نفر اول رشته قرائت تحقیق سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور  در خصوص سطح کیفی این دوره از مسابقات بیان کرد: خوشبختانه در خصوص سطح کیفی این دوره از مسابقات ملی شاهد رشد بودیم و هر سال این کیفیت در حال بهتر شدن است.

وی افزود: حضور قاریان خوشخوان در این دوره از مسابقات و کمیته فنی حاذق و دعوت از بهترین داوران کشور که بیشتر شاهد حضورشان در عرصه قضاوت مسابقات قرآن اوقاف بودیم که منطبق با کیفیت مسابقات بود و به برقراری عدالت در مسابقات بین متسابقین کمک شایانی کرد. البته اگر تعداد داوران در هر رشته بیشتر باشد، مسلماً داوری بهتر و دقیق‌تری را شاهد خواهیم بود.

نفر اول رشته قرائت تحقیق سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور اظهار کرد: اگر ارزش‌گذاری از نخبگان قرآنی‌ توسط متولیان امر در برگزاری مسابقات قرآنی به عنوان قله فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها نیز از سطح بالایی برخوردار شود، بدون تردید برگزاری مسابقات قرآن در ترویج فرهنگ قرآن و عترت در سطح دانشگاه‌ها تأثیرات بیشتر و بهتری خواهد گذاشت.

محمدبیگی تصریح کرد: متأسفانه نخبگان قرآنی در دانشگاه‌ها در طول سال، قبل و بعد از مسابقات رها می‌شوند و این یکی از مصداق‌های عدم ارزش‌گذاری به نخبگان قرآنی است در حالی که دانشگاه می‌تواند از ظرفیت همین نخبگان در طول سال برای برگزاری محافل قرآنی، برپایی کارگاه‌های آموزشی و... استفاده کند.

نفر اول رشته قرائت تحقیق سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور با اشاره به ضرورت امتیازدهی به دانشجویان قرآنی بیان کرد: اگر ارزش‌گذاری به نخبگان قرآنی کم باشد، انگیزه دانشجویان برای حضور در عرصه‌های قرآنی رنگ می‌بازد؛ لذا بهتر است مسئولان نیز در این خصوص ایجاد انگیزه کنند.

وی افزود: هرچند حضور متسابقان در مسابقات برای دریافت هدیه نیست اما یکی از مصداق‌های دیگر در عدم ارزش‌گذاری برای نخبگان قرآنی نیز همین است که مسابقات در سطح ملی است اما کیفیت هدایای برگزیدگان پایین بوده و به هیچ‌ عنوان همخوانی بین سطح مسابقات و هدایای برگزیدگان وجود ندارد و حتی هدایای برگزیدگان مراحل قبل مسابقات با وجود اینکه دو ماه از برگزاری آن می‌گذرد، پرداخت نشده است.

نفر اول رشته قرائت تحقیق سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور گفت: قطعاً برگزیده شدن از بین ۳۰۰ هزار شرکت‌کننده انتظاراتی را هم در پی دارد که متأسفانه مسئولان در این خصوص کوتاهی کرده‌اند؛ ضمن اینکه در برخی مراحل مسابقات نیز حتی ما در بحث ایاب و ذهاب با مشکل مواجه بودیم.

وی اظهار کرد: بحث اسکان و پذیرایی این دوره از مسابقات هم به لحاظ کیفیت و برخورد عوامل و هم نزدیکی محل اسکان به محل برگزاری مسابقات جزو بهترین دوره‌ها و از نقاط مثبت این دوره از مسابقات بود.

محمدبیگی اضافه کرد: در بعد رسانه‌ای آن‌طور که باید به مسابقات ملی دانشجویان به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی دانشجویان کشور، پرداخته نشد و در مجموع رسانه در خصوص انعکاس اخبار سی و سومین دوره مسابقات ملی قرآن و عترت دانشجویی به جز خبرگزاری ایکنا در خراسان رضوی بسیار ضعیف عمل کرد.
 منبع: ایکنا
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.