خراسان شمالی- علی وحدانی میزان زکات پرداختی مردم خراسان شمالی در هفت‌ماهه نخست امسال را اعلام کرد.

افزایش ۳۲ درصدی پرداخت زکات در استان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، علی وحدانی، سرپرست کمیته امداد خراسان شمالی، افزایش پرداخت زکات در جامعه را یکی از عوامل کاهش و ریشه‌کن شدن فقر دانست، گفت: مردم خیر این استان طی هفت‌ماهه نخست امسال ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی و واجب پرداخت کردند.

وی زکات را به‌عنوان یک منبع اقتصادی مهم در رشد و توسعه کشور و کاهش فاصله طبقاتی برشمرد و افزود: میزان زکات پرداختی این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته است.

سرپرست کمیته امداد استان گفت: کمیته امداد خراسان شمالی در تلاش است بخش قابل‌توجهی از زکات جمع‌آوری‌شده از کشاورزان و دامداران استان را صرف معیشت، مسکن، درمان و ازدواج محرومان و بخشی نیز صرف زدودن فقر در منطقه کند.

وحدانی با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های کمیته امداد این استان در بخش زکات اولویت دادن به رفع نیاز محرومان است، عنوان کرد: بر این اساس بیش از شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در سال ۹۷ برای محرومان و مابقی نیز برای ساخت طرح‌های عام‌المنفعه، راه روستایی، ساخت و تکمیل و مرمت مسجد و غیره هزینه شده است.

وی ادامه داد: تاکنون از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده ۶۵ درصد صرف نیاز محرومان و ۳۵ درصد نیز صرف ساخت پروژه‌های عمرانی شده است.

وحدانی یادآور شد: میزان زکات جمع‌آوری‌شده از کشاورزان و دامداران خراسان شمالی در سال ۹۶، هشت میلیارد و ۶۰۰  میلیون تومان بوده است.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.