۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 631153

کتاب های آموزشی و آموزشگاه های علمی هیچ گونه هزینه ای بر سیستم دولتی مخصوصا وزارت آموزش و پرورش تحمیل نکرده، بلکه بازوی کمکی و مالی آن نیز هستند و خلأ های سیستم آموزش دولتی را پوشش می دهند و مانع بروز آثار منفی و خسارت های مادی و معنوی خواهند شد.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، با مراجعه به فرهنگ های لغت، "مافیا "به معنی باند خلافکاران و تبهکاران و تروریست های مخفی آمده است. آیا ناشران آموزشی و دست اندرکاران کنکور تبهکار هستند؟!
 آیا افرادی که در تدارک کتاب و آموزش و فرهنگ هستند، تروریست محسوب می‌شوند؟ 

آیا کاری خلاف، غیر اخلاقی و  غیر قانونی  انجام می دهند؟هیچ کدام از اهالی آموزش و کنکور فعالیتی را مخفی و زیرزمینی انجام نمی دهند، بلکه مجوز نشر و کتاب را از وزارت ارشاد می گیرند، مجوز آموزشگاه های کنکور از وزارت آموزش و پرورش صادر می شود ، مجوز آزمون های آزمایشی را وزارت آموزش و پرورش یا سازمان سنجش می دهد، کتاب های خود را در کتابفروشی ها و مدارس عرضه می کنند، تبلیغات خود را در صدا و سیمای جمهوری اسلامی انجام می دهند و ... . 

همان طور که می بینید هیچ کاری بدون مجوز از دستگاه های دولتی متولی، انجام نشده و مخفیانه و دور از چشم و آگاهی انزار عمومی نیست...

 کتاب ها و آموزشگاه های کنکور یاور  دانش آموزان، مکمل کتاب های درسی و قشر دلسوز و فرهیخته معلمان هستند و آن ها را  برای کسب نمرات و نتایج مطلوب در امتحانات و کنکور هدایت می کنند.

کتاب های آموزشی و آموزشگاه های علمی هیچ گونه هزینه ای بر سیستم دولتی مخصوصا وزارت آموزش و پرورش تحمیل نکرده، بلکه بازوی کمکی و مالی آن نیز هستند و خلأ های سیستم آموزش دولتی را پوشش می دهند و مانع بروز آثار منفی و خسارت های مادی و معنوی خواهند شد.

در کشورهای پیشرفته به جای تولید کتاب های درسی توسط وزارت متولی آموزش آن کشور ، از کتاب های ناشران آموزشی برای تدریس در مدارس استفاده می شود. که نشان از اعتماد به ناشران و معلمان، قبول کمی و کیفی محصولات آنان، خصوصی سازی علمی و ...

کتاب های آموزشی، هیچ گاه کتاب های درسی را نفی نمی کنند، بلکه آن را تایید، تکمیل و تفسیر نیز می کنند.

دانش آموزانی که به دنبال نتایج مطلوبی در کنکور هستند قاعدتا به حجم کم کتب درسی، ساعات محدود آموزشی و فضای پر ازدحام مدارس نمی توانند اکتفا کنند و باید با متمرکز شدن بر فعالیت های بیش تر، تمرینات مستمر و مطالعه مطالب مازاد، قدم هایی بزرگ تر برداشته و زمانی بیش تر بگذارند تا به منابع کامل تری دسترسی داشته باشند...

کار و تمرین بیشتر فقط برای درس نیست و هر کس در هر زمینه ای بخواهد پیروز شود می بایست بیش از حالت عادی و با پشتکار، برنامه ریزی و مطالعه بیشتر فعالیت کند.

برای مثال می توانیم فعالیت های یک ورزشکار را بررسی کنیم که با تمرین های مداوم و آموزش مربی، به تنهایی شانس موفقیت ندارد، لذا برای این که خود را در معرض آزمون قرار داده و با محیط کارزار ورزشی آشنا شود، مسابقاتی دوستانه و تدارکاتی برگزار می شود تا برای رسیدن به هدف، آمادگی کامل را کسب کند، درست همانند آن، کنکورهای آزمایشی...

لازم به ذکر است آمار میلیونی اشتغال زایی  مستقیم در بخش کارکنان خود و شعبات شان و غیرمستقیم مانند چاپخانه ها، صحافان، لیتوگرافان و کتابفروشان و ... این موسسات است؛ همچنین گردش مالی، چرخش پولی و پویایی و کشف منابع انسانی که می تواند در کمک به اقتصاد پویا و ملی تاثیر به سزایی داشته باشد.

 تخریب و تهدید ناشران آموزشی و برگزار کنندگان آزمون های آزمایشی و آموزشگاه های درسی جدای از تاثیر منفی بر شان، شخصیت  و شغل فرهنگی ایشان، دور از شان مسئولین و همکاران آموزشی و فرهنگی کشور است و این گونه ادبیات با اهالی آموزش و فرهنگ که تمام سرمایه و زندگی خود را وقف این امر نموده اند شایسته نیست.

 در آخر پیشنهاد می شود که با ایجاد یک کارگروه اجتماعی و انجام تحقیقات میدانی در میان خانواده ها، دانش آموزان در حال ورود  به  دانشگاه، دانشجویان  در حال تحصیل در دانشگاه ها و اساتید با تجربه سیستم آموزش عالی و آموزش و پرورش کشور به نتیجه ای علمی در جهت اثبات تاثیر مطلوب فعالیت های گروه های آموزشی فرهیخته کشور که در راستای ایجاد یک فضای امن آموزشی برای تشویق دانش آموزان برای ورود به دانشگاه فراهم می کنند، دست یافت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.