خراسان شمالی- سرهنگ مهدی شجری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۰۴ مورد مجوز خروج از کشور برای مشمولان صادر شده است.

اعزام بیش از ۳ هزار نفر از مشمولان وظیفه عمومی به خدمت سربازی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی شجری معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۴۲۰ نفر از مشمولان وظیفه عمومی به خدمت سربازی اعزام شده اند.

وی اظهار داشت: معاونت وظیفه عمومی استان از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۰۵ جلسه شورای پزشکی را برگزار که در این راستا ۸۸۸ فقره پرونده تشکیل و تعداد ۳۰۷ مشمول نیز از خدمت معاف شده اند.

شجری با اشاره به اینکه تعداد ۸ جلسه نیز با موضوع شواری عالی پزشکی در این معاونت برگزار شده افزود: در این رابطه نیز تعداد ۱۰۵ مورد پرونده تشکیل و تعداد ۳۳ نفر از مشمولان وظیفه عمومی معاف شده اند.

وی ادامه داد: در راستای معافیت های تحصیلی نیز تعداد ۴ هزار و ۲۴۶ مجوز برای مشمولان صادر که از این تعداد یک هزار و ۳۷۳ مورد مربوط به حوزه دانش آموزی، ۲ هزار و ۸۱۷ مورد مربوطه به حوزه دانشجویی و ۸۶ مورد نیز مربوط به حوزه طلاب بوده است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۰۴ مورد مجوز خروج از کشور برای مشمولان صادر شده است، افزود: با اقداماتی که در راستای اعزام مشمولان به خدمت سربازی انجام شده، خوشبختانه از ابتدای سال جاری تا کنون ۳ هزار و ۴۲۰ نفر از مشمولان به خدمت مفدس سربازی اعزام شده اند.

این مقام انتظامی همچنین با اشاره به دستورالعملهای صادره از معاونت وظیفه عمومی ناجا در خصوص اعزام، معافیت های تحصیلی، پزشکی و ... و همچنین نحوه اعزام به خدمت سربازی، خاطر نشان کرد: به موجب ماده ۶۳ مکرر بکارگیری مشمولان غایب در موسسات دولتی و غیردولتی ممنوع بوده و مورد تعقیب و پرداخت جریمه نیز می باشد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان در ادامه به مفاد آخرین دستورالعملهای صادره از مرکز در راستای کسر خدمت نیز اشاره و افزود: در اجرای بند ۲ ماده ۴۴ مکرر، کسانیکه دارای فرزند معلول ذهنی هستند با داشتن هر چند سال غیبت نیز به درخواست معافیت آنان رسیدگی و از خدمت معاف می شوند.

سرهنگ شجری در پایان سامانه های فعال در راستای خدمات دهی الکترونیکی به شهروندان در حوزه وظیفه عمومی را معرفی و خاطر نشان کرد: این سامانه ها به صورت ۲۴ ساعته فعال و آماده خدمات دهی به شهروندان و مشمولان عزیز هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.