دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه ایران نتوانسته به جایگاه قابل قبولی در صنعت هوانوردی جهان دست یابد، گفت: سالانه ۴.۴ میلیارد نفر از طریق حمل و نقل هوایی جابجا می شوند.

رشد ترافیک هوایی به دلیل توسعه مستمر صنعت حمل و نقل هوایی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مرتضی بانک در افتتاحیه نهمین نمایشگاه هوایی ایران با اشاره به اهمیت صنعت هوانوردی در توسعه ملی به لزوم تقویت استفاده از این نوع حمل و نقل اشاره و تصریح کرد: نظام حمل و نقل هوانوردی، نیروی محرکه و موتور توسعه متوازن کشورها تلقی می شود. به نحوی که این نوع صنعت با شرایط توسعه یافتگی کشورها رابطه مستقیم داشته و در دستیابی به نرخ رشد اقتصادی بالاتر، امنیت و عدالت اجتماعی موثر است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اظهار داشت: ویژگی های اختصاصی صنعت حمل و نقل هوایی از نظر ایمنی و سرعت بالای آن و همچنین برخورداری از فناوری های برتر سبب می شود تا در ابعاد مختلف اشتغال زایی و برقراری توازن و عدالت منطقه ای و کم کردن فاصله مناطق مختلف، آثار اقتصادی و اجتماعی مستقیم داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های این صنعت، افزایش تولید ناخالص داخلی و تسهیل و تسریع در امداد رسانی و حفظ و احیای سلامت جوامع در بحران های طبیعی و غیرطبیعی است، خاطرنشان کرد: تسهیل و تقویت دیپلماسی داخلی و خارجی و گردشگری بین المللی سبب شده تا توجه ویژه کشورهای مختلف به صنعت حمل ونقل هوایی در رأس برنامه های توسعه کشورها قرار گیرد.

بانک از دیگر مزایای صنعت حمل و نقل هوایی را ارتقاء فضای کسب و کار و کیفیت زندگی عنوان و اظهار داشت: این صنعت در جابجایی سریع کالاهای ارزشمند و نفوذ در بازارهای جهانی موثر بوده و اندازه و ارزش این صنعت در پنج دهه اخیر هر ۱۵ سال، دوبرابر شده است.

مشاور رئیس جمهور به رشد ترافیک هوایی به دلیل توسعه مستمر صنعت حمل و نقل هوایی اشاره کرد و افزود: امروزه صنعت حمل و نقل هوایی که از سطح دنیا با جابجایی سالانه چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر مسافر و ۶۲ میلیون تن بار به ارزش ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد دلار از طریق ۴۳ میلیون پرواز در ۴۵ هزار مسیر هوایی توسط ۱۷۰ شرکت خدمات ناوبری و هواپیمایی موجب اشتغال ۶۵.۵ میلیون نفر و اقتصاد سه هزار میلیارد دلاری معادل ۳.۶ درصد تولید ناخالص جهان را فراهم کرده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه صنعت هوانوردی کشورمان نتوانسته متناسب با جایگاه خود در بازار هوانوردی جهان به نقطه قابل قبولی دست یابد، تصریح کرد: امروزه مشکلات متعددی پیش روی فعالان داخلی صنعت هوانوردی است که با برگزاری این نمایشگاه می توانیم بخش مهمی از این مشکلات را درک کرده و برای رفع آنها تلاش کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.