البرز - سید حسن قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بیش از آنکه زحمت بکشیم مطالبه گرهستیم و این اصلا خوب نیست، گفت: درآستانه تهیه لایحه بوده سال ۹۸از مجلس درخواست می کنم به مشکلات صنعت دارو فکر کنند چراکه برخی از شرکت های دارویی ۱۲ ماه طلب خود را از دولت نگرفته اند.

دولت در بودجه ۹۸ مشکلات صنعت دارو را ببیند/ برای حمایت از تولید داخل با جان مردم بازی نمی‌کنیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم بهره برداری از بزرگترین کارخانه تولید داروهای ضد سرطان در استان البرز با اشاره به اینکه خداوند متعال سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد، الا اینکه خودشان تغییر دهند، گفت: اگر کشوری بخواهد پیشرفت کند و سرنوشت  خود را در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و رفاه عمومی تغییر دهد باید تلاش و کوشش کند.

وی افزود: اگر بنا است کشورمان به شکوفایی برسد و آسیب های اجتماعی از طریق ارتقا سطح زندگی مردم و رونق اقتصادی پیشرفت پیدا کند، بایستی در وهله اول خودمان بخواهیم.

وزیر بهداشت پیشرفت کشور را با کارو توام با دانش و تدبیر میسر دانست و گفت: ملت هایی که در دنیا پیشرفت کرده اند با زحمت و تلاش از علم حداکثر بهره و از تجربه جهانیان حداکثر استفاده را برده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما مردم ایران بیش از آنکه زحمت بکشیم مطالبه گر هستیم و این اصلا خوب نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کنار جمعی هستیم که با تلاش و کوشش و بهره گیری از دانش و علم فناوری توانسته اند کار جدید و مفیدی را در کشور انجام دهند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: درایران بیش از نیم قرن شاهد تلاش و پیشرفت در حوزه های علم و فناوری و تکنولوژی هستیم اما متاسفانه امروزه در دنیایی که در قرن ۲۱ قرار دارد آنچه که تعیین کننده است مثل قرون وسطی زور و پول است.

وزیر بهداشت با ابراز تاسف از رفتار رئیس جمهورآمریکا که ملت ایران را در همه حوزه ها تحریم می کند، اظهار کرد: با بهانه دفاع از حقوق ملت ها و کشورهایی که قدرت جهانی دارند ایران را در زمینه های مختلف تحریم می کنند.

وی ادامه داد: تاسف مضاعف تر سکوت بین المللی است، چراکه انسانهای بد در همه جای دنیا هستند ولی بدتر کسانی هستند که در برابر زور و پول سکوت می کنند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا با اهانت به ملت ما آنها را تروریست می نامد، گفت: سکوت کشورهای منطقه، کشور های اروپایی و رفتارهای نهادهای بین المللی که دستاویز پول و قدرت شده اند و به مسئولیت های اجتماعی و مدنی خود عمل نمی کنند، جای تاسف دارد.

وزیر بهداشت در ادامه گفت:  درحالی که ملت ما در این شرایط  زندگی می کنند افتخار می کنیم که در دنیا دوستانی را داریم که به مردم ما کمک می کنند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به فعالیت مجموعه اکتوور که به عنوان یک خانواده پرتلاش در کشورمان توانسته ایجاد شغل  کند، گفت: ثروت و دارایی همیشه مذموم نخواهد بود و ثروتی که از طریق مشروع کسب می شود نه تنها مذموم نیست بلکه پسندیده است.

وزیر بهداشت در ادامه به وضعیت صنعت دارو در کشور اشاره کرد و افزود: برخی از دست‌اندرکار تولید دارو فقط سراغ داروهای پرسود می روند، خیلی خوشحال نیستم و از رئیس سازمان غذا و دارو تقاضا می کنم در هنگام دادن مجوزها و حمایت ها از شرکت های دارویی بیشتر از کسانی حمایت کنند که فقط به سود دارو فکر نمی کنند و دنبال تنوع دارویی در تولیدات خودشان هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید روی پای خود بایستیم و رسانه ها نیزدر این امر بایستی با ما همراه باشند، افزود: برخی رسانه ها مسیر غلط را در پیش گرفته اند و مانع از سرمایه گذاری افراد پر تلاش می شوند در حالی که هیچ راهی نداریم جزء اینکه روی پای خود بایستیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از بیزینس های موفق که نمونه آن را در کشورهای آلمان و سوئیس دیده ایم، بیزینس های فامیلی است، افزود: خوشحالم از اینکه امروز این کارخانه تولید دارو توسط یک خانواده اداره می شود.

قاضی زاده هاشمی خطاب به نمایندگان مجلس، تاکید کرد: درآستانه تهیه لایحه ۹۸ از مجلس درخواست می کنم به مشکلات صنعت دارو فکر کنند چراکه برخی از شرکت های دارویی ۱۲ ماه طلب خود را از دولت نگرفته اند.

وزیر بهداشت به نوسانات قیمت ارز اشاره کرد و گفت: تهیه برخی از مواد چندین برابر افزایش قیمت داشته است حتی موادی از قبیل پتروشیمی، چاپ و فولاد که در اختیار دولت است ۱۵۰ درصد افزایش قیمت دارد در حالی که در حوزه بهداشت نرخ تورم ۷/۱درصد بوده است.

وی با یادآوری اینکه بایستی دارویی را اجازه ورود ندهیم که مشابه آن در ایران ساخته می شود، افزود: باید در بحث خودرو و اقلام دیگر نیز به جهت حمایت از تولیدات ملی به کسی اجازه واردات ندهیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه اجازه نمی دهیم به اسم حمایت از تولید داخل با جان مردم بازی شود، گفت: اشکال اساسی در تعیین قیمت دارو این است که خریدار اصلی دارو، دولت بوده و فکر می کنند هرچه این دارو را ارزان تر بخرد بهتر است از این رو قیمت واقعی را نمی بیند که البته این کلاف سردرگمی است که از سالهای پیش تاکنون گرفتار آن بوده ایم.

وی در پایان گفت: دولت و مجلس مشکل نقدینگی رابایستی حل کند چراکه مردم از من انتظار دارند که بهترین دارو و تجهیزات پزشکی را در اختیار آنها قرار دهم، البته در وهله دوم به جیب خودشان نگاه می کنند که من با چه قیمتی نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی آنها را در اختیارشان قرار می دهم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.