حجم تجارت بین روسیه و آفریقای جنوبی، در ۹ ماه اول امسال، ۲۶ درصد رشد کرده و به ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.

حجم تجارت بین روسیه و آفریقای جنوبی به ۸۰۰ میلیون دلار رسید

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، طبق گفته دیمیتری کوبیلکین وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه، حجم تجارت بین روسیه و آفریقای جنوبی، در ۹ ماه اول امسال، ۲۶ درصد رشد کرده و به ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.

 او گفت: حجم تبادلات تجاری بین دو کشور بسیار خوب است و امیدواریم تا پایان سال به ۱ میلیارد دلار برسد. او اضافه کرد: آفریقای جنوبی ۲۰ درصد از کل تجارت روسیه با منطقه آفریقا را به خود اختصاص داده است.

 وزیر روابط و همکاری بین‌الملل آفریقای جنوبی، لیندیوه سیسولو، تاکید کرد: مسکو و کیپ‌تاون دارای روابط دیپلماتیک و تاریخی عمیقی هستند.

 او گفت: ما معتقدیم کارهای بیشتری می‌توان در زمینه تجارت انجام داد؛ ما می‌توانیم تعدادی از محصولات کشاورزی خود را صادر کنیم. ما همچنین می‌توانیم در تکنولوژی آب و کشاورزی، آموزش و توسعه مهارت‌ها، با هم همکاری داشته باشیم.

 دو کشور نقشه راهی را برای پیاده‌سازی پروژه‌های مشترک در بازار فلزات گروه پلاتینیوم ایجاد کرده‌اند و همچنین توافقاتی هم در زمینه کاوش، استخراج و پردازش منابع معدنی تا سال ۲۰۲۵، امضا کرده‌اند.

 در سندی که پس از دیدار وزیران ۲ کشور منتشر شد، آمده است: روسیه و آفریقای جنوبی تجربه طولانی‌مدتی در پردازش منابع غنی مواد معدنی خود دارند و از دانش فنی بالایی در زمینه صنایع معدن برخوردارند و حالا این دو کشور فرصتی ایجاد کرده‌اند که از طریق مشارکت و همکاری، باعث ارتقای رشد بازار فلزات گروه پلاتینیوم شوند.

 کوبیلکین اشاره کرد که مسکو و کیپ‌تاون، در حال حاضر، بر روی پروژه‌های مشترکی در زمینه انرژی هسته‌ای، مواد معدنی، نفت و گاز و پروژه‌هایی در کشاورزی و آبیاری، همکاری می‌کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.