وزیر ارتباطات با انتشار پاسخی در اینستاگرام، از سرنوشت نامشخص گوشی‌های توقیف‌شده در گمرک و پیگیری این موضوع توسط ریاست جمهوری خبر داد.

درخواست پیگیری وضعیت گوشی‌های توقیف شده توسط رئیس جمهور

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، طی ماه‌های گذشته و با آغاز نوسانات قیمت ارز، شاهد نابسامانی بازار موبایل و بالا رفتن قیمت گوشی‌های موبایل بوده‌ایم.

از طرفی مشکلات پیش‌آمده و موانع قانونی در ترخیص گوشی‌های توقیف‌شده در گمرک باعث افزایش بیش از حد قیمت موبایل‌های موجود در بازار شد.

در نهایت قدرت خرید مردم تا جایی کاهش پیدا کرد که بازار با رکود بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شد و این موضوع اعتراض فروشندگان را به همراه داشت.

در این مدت شاهد انتشار بیانیه‌های متفاوتی از سوی مسئولان و پیگیری آن‌ها از وضعیت ترخیص گوشی‌های توقیف‌شده بودیم. گوشی‌هایی که قرار بود بعد از ورود به بازار نقش مهمی در پایین آمدن قیمت این کالا ایفا کنند اما هر بار و به دلایل مختلف این موضوع به تعویق افتاد.

هنوز هم با گذشت چند ماه، وعده‌ی مسئولین در خصوص ترخیص و ورود گوشی‌های توقیف‌شده‌ی گمرک به بازار عملی نشده و علی‌رغم پایین آمدن نرخ ارز، تغییری در قیمت موبایل‌های موجود در بازار حاصل نشده است. حال به‌گفته‌ی وزیر ارتباطات برای پیگیری وضعیت گوشی‌های توقیف‌شده در گمرک از ریاست جمهوری درخواست صدور دستور ویژه‌ای شده است.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات از درخواست پیگیری این موضوع توسط رئیس جمهور خبر داده است.

وی در پاسخ به ابراز نگرانی یکی از کاربران اینستاگرام در خصوص وضعیت موجود نوشته است:

متاسفانه نه مشکل واردات گوشی حل شده و نه گوشی‌های موجود در گمرک ترخیص شده است. علی‌رغم پایین آمدن قیمت ارز، هنوز قیمت گوشی متناسب نشده است. انصافا بنده تمام تلاش و پیگیری را کردم. حل مشکل در دست دستگاه‌هایی که اختیار آن‌ها در دست وزارت ارتباطات نیست. در مکاتبه‌ای از ریاست محترم جمهور درخواست صدور دستور ویژه‌ای برای حل موضوع کرده‌ام.

اگرچه هنوز نحوه‌ی قیمت‌گذاری این گوشی‌ها مشخص نیست، باید دید این‌بار پیگیری مسئولین چه نتیجه خواهد داشت و آیا ورود گوشی‌های توقیف‌شده تأثیری روی کاهش قیمت موبایل خواهد گذاشت.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.