نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: اظهارات ظریف درباره پول‌شویی در کشور، گُل به خودی است و این مواضع زمینه‌سازی جهت ایجاد فضای لازم برای تصویب لایحه CFT است.

رحماندوست: اظهارات "ظریف" درباره "پول‌شویی" زمینه‌سازی برای تصویب "CFT" است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، مجتبی رحماندوست، نماینده سابق مردم تهران در مجلس در ارتباط با اظهارات محمدجواد ظریف در خصوص وجود پول‌شویی کلان در کشور گفت: اظهارات ظریف در رابطه با وجود پول‌شویی کلان در کشور و متهم کردن نهادهای حکومتی، گُل به خودی محسوب می‌شود و این مواضع به‌ نوعی زمینه‌سازی جهت ایجاد فضای لازم برای تصویب لایحه CFT است.

وی تصریح کرد: این‌گونه مواضع و زمینه‌سازی‌ها یعنی مجانی قرار دادن امور کشور در اختیار آرمان‌های ارائه‌کنندگان لایحه CFT و زمینه‌سازی برای آن، نوعی قدر ظرفیت‌های خودی را نشناختن محسوب می‌شود.  

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه ظریف اگر اطلاعاتی در خصوص پول‌شویی در کشور دارد باید در اختیار دولت و نهادهای مرتبط قرار دهد افزود: دولت برای اینکه بتواند با پول‌شویی مبارزه کند نیاز به این اطلاعات دارد و بعد از آن باید این اطلاعات را در اختیار قوه قضائیه قرار دهد.

نماینده سابق مردم تهران در دوره نهم مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این موضوع که وزیر در سطحی نیست که بتواند فعالیت تبلیغاتی کند گفت: فعالیت‌های تبلیغاتی وزیر به معنای نادیده گرفتن جایگاهش تلقی می‌شود و باید نمایندگان مجلس پیگیری کنند تا وزیر امور خارجه، آخرین اطلاعات مرتبط با پول‌شویی را در اختیار آن‌ها بگذارد تا مسائل داخلی کشور اصلاح و حل شوند.

رحماندوست در پایان خاطرنشان کرد: ظریف بهتر است در اموری که به او مرتبط نیست دخالت نکند و شعار ندهد و اگر اطلاعاتی هم در اختیار دارد باید در اختیار دولت و قوه قضائیه قرار دهد تا در عرصه عمل با پول‌شویی و فساد مقابله شود نه با شعار.

منبع: خبرگزاری آنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.