البرز- حسن قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه فرصت‌های خوبی در صنعت دارو داریم، گفت: این صنعت به عنوان یک فرصت مغفول و معطل مانده است این در حالی است که دنبال حاشیه‌هایی که چندان موثر نیستند رفته‌ایم.

صنعت دارو مغفول و معطل مانده است/ آرزو می‌کنم  روزی از شر اداره بیمارستان‌ها راحت شویم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه دارویی در شهرک بهارستان کرج در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکراز صنعت داروسازی کشور و مجموعه شرکت دارویی اکتوور  که تولید داروهای ضد سرطان  و وارداتی را در کشور راه اندازی کرده اند، گفت:۹ قلم دارو در راستای اقتصاد مقاومتی از طریق این شرکت وارد بازار می‌شود.

وی افزود: مردم ایران با شنیدن چنین خبرهایی بسیار خوشحال می‌شوند چراکه بازارهای منطقه از این محصولات استقبال خوبی خواهند کرد.

وزیر بهداشت  با بیان اینکه  بایستی همکاری بیشتری از سوی وزارت امور خارجه و بانک مرکزی صورت بگیرد، اظهار کرد:کارخانه هایی که با دانش روز و بازاریابی و به نوعی محصولات خود را به بازار های جهانی ارائه می دهند بایستی حمایت بیشتری شوند.

 هاشمی به کم لطفی بانک ها اشاره کرد و گفت: بانک‌ها باید به صنعت دارو تسهیلات دهند تا این صنعت نو شود چراکه ما از نظر نیروی انسانی افراد متخصص و دانشمند کم نداریم و سابقه حضور ما در حوزه دارو بیش از کشورهای منطقه است.

 وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه فرصت‌های خوبی در صنعت دارو داریم، گفت: این صنعت به عنوان یک فرصت مغفول و معطل مانده است این در حالی  است که دنبال حاشیه‌هایی که چندان موثر نیستند رفته‌ایم.  

 هاشمی به شرایط وزارت بهداشت برای صادرات دارو اشاره کرد و گفت: تا جایی که به بازار داخل آسیب وارد نشود و باعث کمبود در داخل کشور نشود از صادرات حمایت می‌کنیم، اما اگر مواردی باشد که صادرات‌شان منجر به بروز مشکل در بازار داخل شود از آن پیشگیری می‌کنیم به عنوان مثال  ما که در شیرخشک تحریم هستیم باید اقدامات صادراتی را کنترل کنیم، اما درباره دارو مشکلی نخواهیم داشت.

هاشمی با تاکید بر اینکه بایستی در خارج از کشور برای دارو بازار پیدا کنیم تا به نفع کشور  باشد، خاطر نشان کرد: در بازارهای خارج از کشور رقابت با بزرگ‌ترین کمپانی‌های بین‌المللی ایجاد می‌شود و ما نیز از لحاظ کیفیت و قیمت باید با غول‌های دارویی دنیا رقابت کنیم.

وی در ادامه گفت: ما سعی می‌کنیم محدودیتی برای صادرات این موارد قائل نشویم، به جز قاچاق که باید با کمک قوه قضائیه و نیروی انتظامی شدیدترین برخورد را متحمل شود؛ چرا که تخلفی آشکار است.

هاشمی در بخشی دیگری از در سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تجمیع خرید خدمات برای بیمارستان‌ها و ایجاد نوعی خرید راهبردی در حوزه بهداشت و درمان گفت: مشکل ما ساختار مدیریتی است که به حکم قانون در وزارت بهداشت وجود دارد و بر اساس آن دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها مستقل هستند و قصد داریم خریدها را در قالب استانی سامان دهیم که البته کار آسانی نیست.

وی در پایان گفت: ‌ آرزو می کنم  روزی از شر اداره بیمارستان‌ها راحت شویم؛ چرا که کار وزارت بهداشت مدیریت بیمارستان نیست، بلکه باید شرکتی برای اداره آنها وجود داشته باشد چراکه  ما باید به عنوان سیاستگذار و ناظر عمل کنیم و از بستر بیمارستان برای آموزش و توسعه تحقیقات و فناوری استفاده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.