مدیر مالی صندوق اعتباری هنر گفت: تاکنون بیش از ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه به هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران در سراسر کشور پرداخت شده است.

 پرداخت ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران کشور

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مدیران صندوق اعتباری هنر با هدف لزوم تمرکززدایی جغرافیایی و بهره‌گیری عادلانه تمامی اعضاء در سراسر کشور از خدمات صندوق اعتباری هنر با سفر به استان آذربایجان غربی از نزدیک با هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران و فعالان قرآنی این استان دیدار و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفتند.

هیأت اعزامی صندوق اعتباری هنر با حضور در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی با حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کردند؛ مدیران صندوق اعتباری هنر با حضور در جمع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان‌های ارومیه، سلماس، خوی، شوط، پلدشت و چالدران به سوالات حاضرین پاسخ دادند.

منصور وحیدی‌فر، معاون اعضاء صندوق اعتباری هنر در نشست با فعالان فرهنگی و هنری از تلاش‌های صورت گرفته در صندوق اعتباری هنر برای بررسی و رفع مشکلات اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد و گفت: سفرهای حمایتی در سال ۹۶ با شعار برخورداری عادلانه تمامی اعضا از خدمات صندوق آغاز شده است؛ حضور در استان‌ها، شهرستان‌ها و نقاط روستایی و بررسی مشکلات موجود در دیدار چهره به چهره با هنرمندان طی این مدت بسیار موثر بوده است.

معاون اعضاء صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: استان آذربایجان غربی ظرفیت خوبی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری دارد؛ ۱۹۳۵ نفر از هنرمندان این استان عضو صندوق اعتباری هستند و ۶۳۴ نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی و ۱۸۰ نفر از بیمه درمان تکمیلی برخوردارند؛ طی این سفر ما درصدد هستیم هنرمندان مستعد و گمنام شناسایی و با توجه به امکانات صندوق از خدمات بهره‌مند می‌شوند

توحید عبدالهی، مدیر مالی صندوق اعتباری هنر با ابراز خوشحالی از حضور در جمع هنرمندان استان آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی از دیرباز مهد بزرگان و شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنری بوده است؛ امیدواریم طی این سفر اقدامات موثری در جهت رفاه حال اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این استان صورت گیرد.

عبدالهی افزود: رویکرد ما به سمت توانمندسازی هنرمندان ساکن در استان‌ها خصوصاً مناطق محروم و کم برخوردار و حمایت از هنرمندان مستعد است؛ در این راستا در سفرهای حمایتی هنرمندان واجد شرایط شناسایی و با توجه به ضوابط و مقررات از خدمات و تسهیلات صندوق اعتباری هنر بهره‌مند می‌شوند؛ بر این اساس تاکنون بیش از ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه به هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران در سراسر کشور پرداخت شده است.

زهرا حق شعار، مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز با اشاره به نقش بی‌بدیل هنرمندان در توسعه فرهنگی کشور گفت: سیاست و عملکرد ما در سفرهای حمایتی در جهت تقویت جایگاه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه سراسر کشور خصوصاً مناطق کم برخوردار است.

مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به سفرهای حمایتی گذشته بیان داشت: سفرهای حمایتی از نیمه  دوم سال ۹۶ آغاز شد و ما طی سفر به ۱۲ استان و ۸۰ شهرستان و مناطق روستایی و دیدار چهره به چهره با هنرمندان تلاش می کنیم روح برادری و برابری را گسترش دهیم. خوشبختانه هنرمندان گمنام بسیاری در این سفرها شناسایی و از خدمات صندوق برخوردار شدند.

مدیران صندوق اعتباری هنر در خصوص  حل مشکلات بیمه‌ای و معیشتی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران استان آذربایجان غربی قول مساعد دادند؛ هیئت اعزامی صندوق اعتباری هنر در ادامه این سفر با هنرمندان شهرستان‌های ماکو، تکاب، شاهین دژ، بوکان و ... دیدار خواهند کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.