گیلان-حسن زهدی از پیش بینی تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای خرید تجهیزات برای هر نانوایی خبر داد .

اعطای تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای خرید تجهیزات برای نانوایی‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، حسن زهدی رئیس اداره بازرگانی داخلی از پیش بینی تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای خرید تجهیزات برای هر نانوایی خبر داد و اضافه کرد: نانوایی هایی که از سوی اتحادیه آرد و نان به سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان معرفی می شوند، می توانند این تسهیلات را به صورت سه ساله و با کارمزد ۱۸ درصد دریافت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قیمت نان از سال ۹۳ در استان تغییری نکرده بود، گفت: براساس مصوبه شورای آرد و نان استان و با توجه به افزایش هزینه هایی همچون دستمزد کارگر ، حمل و نقل و مواد این افزایش قیمت انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در مصوبه شورای آرد و نان در کنار افزایش قیمت، بر ارتقاء کیفیت نان و افزایش وزن چانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد نیز اشاره شده است.

به گفته زهدی ، قیمت انواع نان با آرد یارانه ای برای هر عدد نان بربری با وزن ۵۰۰ گرم از ۵۰۰ به ۶۰۰ تومان، نان سنگک با وزن چانه ۳۶۰ گرم از ۶۵۰ به ۷۵۰ تومان ، نان لواش با وزن چانه ۱۷۰ گرم از ۱۷۰ به ۲۰۰ تومان و نان تافتون با وزن چانه ۲۶۰ گرم از نرخ ۲۶۰ به ۳۳۰ تومان افزایش یافته است.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: همچنین در نانوایی های آزادپز با همان وزن یادشده ، نان های بربری و سنگک از یک هزار به یک هزار و ۲۰۰ تومان، لواش از ۱۶۰ به ۳۰۰ تومان و نان تافتون از ۳۰۰ به ۵۳۰ تومان افزایش یافته است.

گفتنی است؛ حدود سه هزار و ۷۰۰ نانوایی در گیلان فعال هستند که یک هزار و ۵۰ واحد در شهرستان رشت می باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.