بابک ساعدی گفت: انجام بوتاکس در افرادی که در دوران شیردهی و ‌بارداری قرار داشته و یا دچار مشکلات عضلانی و عصبی هستند ممنوع بوده و دارای عوارض است.

انجام بوتاکس برای چه افرادی ممنوع است؟

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، بابک ساعدی فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت در شانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی، سر و گردن ایران اظهار داشت: جراحی پلاستیک صورت در سه حیطه بزرگ قرار دارد که دسته اول بازسازی بوده و در مواردی که مشکلی در ظاهر یا کارکرد صورت باشد، انجام می‌گیرد.

وی افزود: ضربه، تروما، افزایش سن، مشکلات مادرزادی و سرطان پوست از جمله مواردی است که می‌تواند سبب بروز ضایعاتی در صورت شود و در این هنگام بازسازی صورت می‌تواند انجام گیرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران دسته دوم جراحی‌های پلاستیک صورت را مربوط به زیباسازی دانست و عنوان کرد: درخواست برای زیبایی در غریزه بشر وجود دارد و در طول قرون مختلف تحت تأثیر فرهنگ جوامع این اقدام صورت می‌گرفته و پزشکان جهت این مسئله اقدام کرده‌اند.

ساعدی ادامه داد: زیباسازی در ناحیه تنفسی دسته سوم این جراحی‌های پلاستیک بوده که جزء شایع‌ترین جراحی‌های پلاستیک به شمار می‌رود و با توجه به نژاد ایرانی‌ها که اکثراً بینی‌های بزرگ با پوست ضخیم  دارند جراحی بینی شیوع بیشتری داشته است.

وی گفت: آمار دقیقی در مورد جراحی پلاستیک بینی در کشور وجود ندارد ولی در کشورهایی همچون آمریکا کم کردن چربی و انجام ساکشن شکم و ... شایع‌تر بوده و پس از آن جراحی پلاستیک بینی قرار دارد ولی در ایران جراحی‌های بینی در صدر  جراحی‌های پلاستیک صورت در ناحیه تنفسی است.

فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت خاطرنشان کرد: همه اقدامات بازسازی و زیبایی صورت به دو طریق جراحی و بدون مداخله  جراحی صورت می‌گیرد که تزریق بوتاکس، فیلر، لیزر و استفاده از امواج صوت از جمله روش‌های بدون مداخله  جراحی است.

ساعدی با بیان اینکه امروزه پیشرفت‌هایی در استفاده از بوتاکس حاصل شده است گفت:‌برخی از میگرن‌ها که آغاز سردرد در نقطه پیشانی باشد برای درمان آنها و کنترل بیماری بوتاکس پیشنهاد می‌شود. همچنین امروزه برای بهبود جای زخم نیز بوتاکس صورت می‌گیرد. همچنین امروزه بر اساس برخی تحقیقات مشخص شده که تزریق بوتاکس نیز تأثیرات مثبتی در رفع دلتنگی و افسردگی دارد.

وی بیان داشت: بوتاکس از یک باکتری که باعث مسمومیت غذایی می‌شود استخراج شده و تزریق آن باید توسط فرد متخصص و دوره‌ دیده انجام گیرد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: انجام بوتاکس در  افرادی که در دوران شیردهی،‌ بارداری قرار داشته و یا دچار مشکلات عضلانی و عصبی هستند ممنوع بوده و دارای  عوارض است. همچنین اگر این اقدام توسط افراد غیرمتخصص انجام گیرد مشکلات غیرقابل جبرانی را خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: شایع‌ترین عارضه انجام بوتاکس افتادگی پلک است که اگر فرد متخصص با استفاده از روش‌های مناسب بوتاکس را انجام دهد این عارضه احتمال آن بسیار کم خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.