رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت جام از  وقف یک قطعه زمین به مساحت ۵۰۰ متر مربع جهت احداث مسجد حضرت علی(ع) توسط خیر نیکوکار، محسن جوادی در روستای رحمت آباد از توابع بخش پایین جام در این شهرستان خبر داد.

وقف جدید با نیت احداث مسجد در تربت جام به ثبت رسید

احمد محمدیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: وقف این قطعه زمین به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال برای ساخت مسجد در راستای اقدامات فرهنگی و مذهبی در اداره اوقاف شهرستان به ثبت رسید.

وی در ادامه افزود: همزمان با دهه وقف امسال ۶ وقف شامل سه دانگ عرصه و اعیان یک باب منزل مسکونی به مساحت یک هزار و ۳۸۳ متر مربع به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال جهت هزینه‌های جاری مسجد النبی شهر سمیع آباد توسط باب الدین رضایی، یک قطعه زمین به مساحت ۲۸۰ متر مربع و به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال جهت احداث مسجد امام حسین(ع) توسط حیدر محمدآبادی در روستای محمد آباد و ششدانگ یک باب مغازه به مساحت ۱۸ متر مربع به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال توسط سیف الدین دلشاد سلجوقی جهت هزینه‌های مسجد روستای نوده به ثبت رسید.

وی با اشاره به  مابقی وقف‌های ثبت شده در این ایام را این‌گونه عنوان کرد و افزود: یک قطعه زمین به مساحت ۱۵۰ متر مربع به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال توسط غلامحسین ابراهیمی جهت توسعه مسجد حضرت ولی عصر(عج) در روستای قلعه شیر، یک‌باب منزل مسکونی جهت تاسیسات مسجد و خانه عالم روستای اسماعیل خان به مساحت ۲هزار متر مربع و به ارزش ۸۵۰ میلیون ریال به وسیله حبیب الله تیموری و خانم زلیخا رضایی سه دانگ عرصه و اعیان یک باب منزل مسکونی خود را به مساحت یک هزار و  متر مربع و به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال جهت هزینه‌های جاری مسجد جامع شهر سمیع آباد وقف و ثبت کردند.

وی موقوفات این شهرستان را ۵۴۰ موقوفه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۵۸ موقوفه منفعتی و ۴۸۲ موقوفه دیگر انتفاعی است همچنین از ابتدای امسال تعداد ۲۶ وقف به مساحت ۲۶ هزار و ۵۱۹ مترمربع در این شهرستان توسط خیران و نیکوکاران وقف شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت جام ۱۸۰ دقیقه آب کشاورزی را از موقوفات سال جاری دانست و گفت: این ۲۶ وقف به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.