۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 631347

دکترین نظامی کنونی روسیه استفاده اولیه از تسلیحات هسته‌ای را ممنوع می‌کند، مگر اینکه روسیه با تسلیحات کشتار جمعی تهدید شود. اما براساس گزارش‌ها، سناتورهای شورای فدراسیون روسیه پیشنهاد داده‌اند تا در صورتی که روسیه با تسلیحات متعارف راهبردی غیرهسته‌ای مورد تهدید قرار گرفت، بتواند با تسلیحات هسته‌ای تلافی کند.

به گزارش گروه سیاسی قدس‌آنلاین، ساعت آخرالزمان، ساعت نمادینی است که بولتن دانشمندان اتمی، هر سال آن را تنظیم می‌کند و به این روش، نشان می‌دهد که آیا رویدادهای سال گذشته، بشریت را به نابودی نزدیک یا از آن دور کرده است. عقربه‌های این ساعت آخرین بار روی دو دقیقه مانده به نیمه‌شب تنظیم شد. دلیل این اقدام، افزایش نگرانی‌ها در مورد تسلیحات هسته‌ای و عدم واکنش به تغییرات اقلیمی است.

هم‌اکنون فقط دو دقیقه تا نیمه‌شب بشریت زمان باقی است. اما این تغییرات قبل از تصمیم ترامپ برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد موسم به «آی ان اف» بود. حالا ظاهراً آخر الزمان کمی هم نزدیکتر شده است.

در روسیه برخی سناتورهای شورای فدراسیون این کشور به دنبال تغییر قوانین استفاده از تسلیحات هسته‌ای به نفع رئیس جمهور هستند.

دکترین نظامی کنونی روسیه استفاده اولیه از تسلیحات هسته‌ای را ممنوع می‌کند، مگر اینکه روسیه با تسلیحات کشتار جمعی تهدید شود.

اما براساس گزارش‌ها، سناتورهای شورای فدراسیون روسیه پیشنهاد داده‌اند تا در صورتی که روسیه با تسلیحات متعارف راهبردی غیرهسته‌ای مورد تهدید قرار گرفت، بتواند با تسلیحات هسته‌ای تلافی کند.

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که دونالد ترامپ طرح‌های کشورش را برای خروج از معاهده قوای هسته‌ای میان برد موسوم به آی‌ان‌اف را که در سال ۱۹۸۷ به امضای رونالد ریگان و میخائیل گورباچف رسید، اعلام کرد. روسیه و ایالات متحده یکدیگر را به نقض این معاهده متهم می‌کنند و انتظار می‌رود ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در نشست گروه ۲۰ در آرژانتین درباره آن بحث و رایزنی کنند.

فرانز کلینتسویچ، عضو کمیته دفاعی این شورا تأکید کرد: کشورهای اروپایی که میزبان پایگاه‌های نظامی ناتو هستند، مثل استونی، لتونی و لیتوانی، باید درک کنند که ما نمی‌توانیم چشمانمان را به روی این مسئله ببندیم و واکنش نشان خواهیم داد.

پنتاگون اخیراً سیاست‌های هسته‌ای خودش را به همین شکل به روز رسانی کرده است و شرایطی که طبق آن می‌تواند حملات هسته‌ای انجام دهد، توسعه داده است.

با این حال پوتین ماه گذشته گفته بود که روسیه تنها در واکنش به حمله هسته‌ای یک کشور دیگر از تسلیحات هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ۲۷ اکتبر (۵ آبان) روسیه را به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد متهم و تهدید کرد کشورش را از آن خارج می‌کند.

این توافق که در سال ۱۹۸۷ میان دو کشور امضا شد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.