مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: ظرفیت‌های فرهنگی موجود در خراسان را نباید نادیده گرفت چرا که می‌تواند فرصت‌های مناسبی را برای این استان فراهم آورد.

ظرفیت‌های فرهنگی خراسان نادیده گرفته شده است

به گزارش قدس آنلاین، امیر مسعود شهرام‌نیا در حاشیه برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد گفت: با توجه به اینکه خراسان همیشه در بخش سازمان‌های مردم نهاد و... پیشگام بوده، به نظر می‌رسد که این رویداد در شأن این استان خواهد بود چرا که سطح فرهنگی خراسان نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین‌المللی نیز از جایگاه والایی برخودار است و جا دارد که از این ظرفیت‌های موجود استفاده بیشتری شود.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه بسیاری از ناشران ملی در خراسان حضور دارند، بهتر است که بیش از پیش، آن‌ها در این امر مشارکت داشته باشند و فعالانه از حضور آن‌ها نیز استفاده شود. ضروری است آرام آرام این کار به این افراد، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های سازمانی سپرده شود تا خود پای کار آیند و ما هم در این خصوص بستر مناسب را برای آن‌ها فراهم خواهیم آورد و حمایت‌های لازم را از آن‌ها خواهیم داشت.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: با توجه به مشاهده‌ای که از این نمایشگاه انجام شد، به نظر می‌رسد آنگونه که شایسته خراسان است به جهت ظرفیت‌های بسیار عظیم و ارزشمندی که در استان وجود دارد، نمایشگاه مسیر رو به رشدی را شروع کرده است.

شهرام‌نیا عنوان کرد: در نمایشگاه امسال هم در بعد محتوا و هم تنوع ناشران و عناوین و کتاب‌های خارجی عرضه شده اتفاقات خوبی رخ داده است. همچنین از نظر برنامه‌های جانبی نیز فعالیت های امسال مانند غرفه سرای اهل قلم پربار و پر رنگ تر از گذشته در حال برگزاری است که می‌تواند اتفاق مثبتی تلقی شود.

وی ادامه داد: در واقع می‌توان این پیشرفت را در مقایسه با سال گذشته دانست چرا که تنوع و تکثر برنامه‌ها سمت و سوی خوبی را به خود دیده و دراین راه در حال حرکت است. طبیعتا هم نمی‌توان گفت ظرفیت بیشتر و بهتر از این وجود ندارد بلکه قطعا فضای باز هم برای رشد و توسعه در استان وجود دارد؛ به ویژه اینکه خراسان می‌تواند در برنامه‌های بین‌المللی از ظرفیت و تعامل کشورهای همسایه نیز برای رشد و توسعه این رویدادهای مهم استفاده کند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران اظهار داشت: اما نمایشگاه برای مخاطب و مردم بیشتر معرفی شده و در مقایسه با سال گذشته تبلیغات بهتر و گسترده تری را شاهد بودیم که این امر بسیار کمک کننده جهت بازدید مردم از این نمایشگاه می‌شود و نیز مورد استقبال مردم قرار گرفته است. امیدواریم که این مسیر مثبت و البته موثر در سال‌های آینده ادامه داشته و شاهد استقبال خوب مردم باشیم و هم اینکه بتوانیم رضایت مردم را فراهم کنیم.

شهرام‌نیا خاطرنشان کرد: درست است که برگزار کننده اصلی نمایشگاه کتاب وزارت ارشاد است اما این کار، اقدامی کاملا فرا سازمانی است و اساسا از توان یک اداره کل و یا حتی دولت خارج است. نمایشگاه در حالی می‌تواند موفق عمل کند و مردم از آن استقبال خوبی داشته باشند که هماهنگی، همکاری و همدلی فرا بخشی در آن شکل گیرد.
 منبع: ایکنا
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.