انجمن‌های مدنی و شخصیت‌های سیاسی تونس تجمع اعتراض‌آمیز در مخالفت با سفر ولی‌عهد سعودی به کشورشان برگزار کردند.

تظاهرات خشم تونسی‌ها پیش از سفر ولی‌عهد سعودی

به  گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مردم تونس دوشنبه‌شب بنا به دعوت چندین سازمان از جمله سندیکای ملی روزنامه‌نگاران تونس، انجمن تونس برای دفاع از حقوق بشر و انجمن زنان دموکراتیک، در پایتخت این کشور تجمع کرده و اعتراض خود به سفر «محمد بن سلمان» به کشورشان را اعلام کردند.

تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «بن سلمان جنایتکار جنگی است»، «قاتل کودکان یمن».

طبق گزارش شبکه الجزیره، انجمن‌های حقوقی تونس در نامه‌ای به «الباجی قاید السبسی» رئیس‌جمهور تونس خواستار عدم استقبال از بن سلمان به دلیل دست داشتن در قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی و ارتکاب جنایت ضدبشری در یمن، شدند.

سندیکای روزنامه‌نگاران تونس نیز در نامه‌ای سرگشاده به السبسی، سفر بن سلمان به تونس را محکوم کرده و آن را خطری برای امنیت و صلح منطقه و جهان دانستند و گفتند که بن سلمان دشمن حقیقی آزادی بیان است و سفر وی به تونس نقض آشکار اصول انقلاب است.

سندیکای ملی روزنامه‌نگاران تونس همچنین در ورودی مقر این سندیکا واقع در پایتخت بنر بزرگی از تصویر بن سلمان که زیر آن عبارت «تونس سرزمین انقلاب نباید آلوده شود»، قرار داده است.

بن سلمان از پنجشنبه گذشته سفر دوره‌ای خود به چند کشور عربی اعم از امارات، بحرین، مصر، تونس و الجزائر را آغاز کرده و قرار است فردا سه‌شنبه وارد تونس شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.