۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 631398

قیمت نفت برنت امروز با یک سنت کاهش به ۶۰ دلار و ۴۷ سنت رسید.

کاهش اندک قیمت نفت در بازار امروز

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در حالی که بسیاری از تجار با نگرانی تحولات نشست گروه ۲۰ در اواخر این هفته و نشست اوپک در هفته آینده را دنبال می کنند، قیمت نفت امروز اندکی کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک سنت کاهش به ۶۰ دلار و ۴۷ سنت رسید. نفت برنت پس از افت شدید در روز جمعه مجددا به بالای۶۰ دلار بازگشته است. قیمت نفت خام آمریکا نیز با ۱۰ سنت افت به ۵۱ دلار و ۵۳ سنت رسید.

قیمت نفت نسبت به ارقام بالای ثبت شده در ماه اکتبر تقریبا یک سوم کاهش داشته که ناشی از عرضه بالا و افت گسترده شاخص ها در بازارهای مالی بوده است.

جک آلاردایس، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «به نظر می رسد که افت اخیر قیمت ها... ناشی از این احساس منفی شکل گرفته در بازار به دلیل افت شاخصهای بورس، وضعیت ژئوپلتیک، کاهش تقاضا و افزایش عرضه است.»

وی افزود، نتیجه نشست گروه ۲۰ در آخر هفته جاری که در آن چین و آمریکا در مورد اختلافات تجاری مذاکره خواهند کرد و همچنین نتیجه نشست اوپک در هفته آینده تاثیر زیادی بر وضعیت آینده بازار نفت خواهد داشت.

رهبران گروه ۲۰ که متشکل از بزرگترین اقتصادهای جهان هستند، قرار است طی روزهای ۳۰ نوامبر و اول دسامبر در بوینس آیرس گرد هم جمع شوند. جنگ تجاری میان آمریکا و چین موضوع اصلی انی نشست خواهد بود.

یکصدو و هفتاد و پنجمین نشست سالانه اوپک نیز قرار است روز ۶ دسامبر در مقر این سازمان در وین برگزار شود. اوپک در این نشست به همراه سایر تولید کنندگان از جمله روسیه موضوع سیاست تولید را مورد بحث قرار خواهد داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.