عضو هیئت مدیره نظام پزشکی خراسان رضوی از کمبود دو هزار تخت بیمارستانی در خراسان رضوی خبر داد.

کمبود ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، علیرضا شهریاری ، اظهار داشت: با توجه به کمبود 2 هزار تخت بیمارستانی باید برای راه‌اندازی بیمارستان و اضافه کردن تخت‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار استان خراسان رضوی تلاش صورت بگیرد، تاکنون زمین این بیمارستان‌ها اخذ شده و اقدامات بعدی در حال انجام است.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان کشور تصریح کرد: خوشبختانه در امر بهداشت و سلامت در استان اقدامات مطلوبی انجام شده و برنامه‌های مختلفی در پیش رو است، قرار بر پیاده کردن سیستم ارجاع در سه سال باقی مانده دولت شده است، در حال حاضر مسئولان درگیر راه‌اندازی شیوه جدیدی از کسب اطلاعات بیماران هستند.

شهریاری گفت: قرار بر راه‌اندازی بانک اطلاعاتی از بیمار شده است؛ چرا که مجوز تولد تا دفن افراد را پزشکان صادر می‌کنند و آنها به همین دلیل باید بدانند که در گذشته بیماران چه داروهایی مصرف کردند تا تداخل دارو ایجاد نشود، چرا که این اتفاق امری بسیار مضر برای بیماران است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط تنگاتنگی میان شهرداری، شورای شهر و دانشگاه علوم پرشکی ایجاد شده و قرار بر راه‌اندازی مراکز اورژانس در کنار آتش‌نشانی‌ها شده است، باید همگی دست به دست هم دهیم و با کمک یکدیگر به مقاصد بزرگ دست بیابیم، با ابتکار عقل ممیزه و ید واحده می‌توان به اهداف رسید.

رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی بیان کرد: زمانی کشور می‌تواند نجات پیدا کند که تمامی امور به بخش خصوصی واگذار شود، در حال حاضر اقدامی انجام نشده اما مسئولان برای تحقق این امر در تلاش هستند، وزیر بهداشت برای واگذاری تمامی بیمارستان‌های اعلام آمادگی کرده است، روز به روز دولت بزرگتر شده و این خوب نیست، تنها کار بخش دولتی باید تسهیل امور و سیاستگذاری باشد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.