مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی در مورد برنامه اعزام زائرین به حج عمره گفت: در حال حاضر هیچ برنامه و روزنه‌ای برای حج عمره وجود ندارد و فعلا حج واجب در اولویت است.

امیدی به برگزاری عمره نیست/ تعیین وضعیت حج واجب در دی ماه
به گزراش قدس آنلاین ، جواد شاد اظهار کرد: بحث عمره یک سپرده گذاری است نزد بانک، که مربوط به خود افراد می‌شود مانند یک حساب کوتاه مدت در بانک که سود هم دارد، افراد با همین شرایط در نوبت عمره مفرده هم هستند.
وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود که عمره تعطیل شده و سیاست‌های دولت این اجازه را نداده است عمره راه‌اندازی شود ما توصیه می‌کنیم زائرین به هر طریقی اگر معذوریتی و نیازی به این پول ندارند از نوبت خود خارج نشوند.
مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: افراد می‌توانند به بانک مراجعه کرده و به خاطر این ثبت‌نام سود را دریافت و مبلغ اصلی حساب را برداشت نکنند چرا که با برداشت پول اصلی از حساب، فیش حج آن‌ها از نوبت خارج می‌شود، برای مثال اگر در سال‌های آینده حج عمره راه‌اندازی شود ملاک ما برای ثبت‌نام زائرین، فیش‌هایی است که در نوبت هستند.
جواد شاد خاطرنشان کرد: سازمان حج‌و زیارت و بعثه رهبری در حال حاضر برنامه‌ای برای حج عمره نداشته و چون حج عمره سفری مستحبی است و تاکیدی روی آن نیست سیاست‌هایی برای اجرای آن وجود ندارد.
وی در مورد ثبت‌نام افراد برای حج واجب عنوان کرد: طی فراخوانی که در سایت اعلام شده است، متقاضیانی که فیش دارند برای ثبت‌نام اولیه، تکمیل و اصلاح اطلاعات به سایت reserve.haj.ir مراجعه کنند؛ در تلاش هستیم هرچه زودتر ماه‌هایی که برای حج 98 مجاز به ثبت‌نام هستند را اعلام کنیم تا بتوانند در کاروان‌های دل‌خواهشان ثبت‌نام کنند.
مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی تشریح کرد: در حال حاضر در کل کشور یک میلیون و200 ودیعه گذاری و اوراق حج وجود دارد که سهم ایران 90 هزار نفر است که ایران برای افزایش تعداد زائرین خود اعلام آمادگی کرده است.
جواد شاد خاطرنشان کرد: بین 10 تا12 درصد سهمیه کشور در اختیار خراسان رضوی است و امسال خراسان رضوی بالاترین سهم زائر در کل کشور که چیزی حدود 12 هزار نفر بود را در اختیار داشت.
وی مطرح کرد: ماه‌هایی که قرار است زائران سال 98 اعزام شوند اعلام نشده است؛ قرار است در دی ماه تیمی مذاکره کننده از ایران به عربستان اعزام شوند و عدد کلی تعداد زائرین که امسال چند هزار نفر سهم ایران است، بسته شود. بر اساس اسنادی که در نوبت هستند آمار می‌گیریم و فراخوان می‌کنیم.
مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی تاکید کرد: سال گذشته تا دی ماه 1385 فراخوان شدند اما عده‌ای در این لیست بودند که اقدام به ثبت‌نام نکرده‌اند، ابتدا فیش‌هایی که در دست مردم است و چندین بار فراخوان شده‌اند و مراجعه نکرده‌اند را در نظر می‌گیریم.
جواد شاد ادامه داد: ماه‎های بعدی را بر اساس ظرفیت‌های بانکی‌مان، به حد نصاب رسیدن زائرین و در آخر ظرفیتی که به هر استان داده شده است اعلام خواهیم کرد؛ براساس پیش‌بینی‌ها احتمالا فیش‌های ثبت‌نامی تا پایان 1385 اعلام خواهد شد.
وی متذکر شد: زائرین می‌توانند با مراجعه به سایت reserve.haj.ir  با بروزرسانی اطلاعات و اعلام آمادگی برای مشرف شدن به این سفر سازمان حج را برای برنامه‌ریزی بهتر در ثبت‌نام و اعزام زائرین همراهی کنند.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.