ترامپ با بیان اینکه نیروهای آمریکایی در خاورمیانه باقی خواهند ماند، علت آن را حفظ امنیت رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

ترامپ: یکی از دلایل حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه، اسرائیل است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بر خلاف اظهارات پیشین خود از تداوم حضور نیروهای آمریکایی در خاورمیانه سخن گفت.

وی در این باره خطاب به خبرنگاران گفت: «تا این لحظه قصد داریم در آن منطقه باقی بمانیم و یکی از دلایل این حضور، (حفظ امنیت) اسرائیل است.»

این در حالیست که ترامپ پیشتر بارها از حضور نظامی آمریکا در منطقه و هزینه‌های سنگین دولت‌های قبل از خود در خاورمیانه انتقاد کرده بود.

به عنوان نمونه، وی در فروردین امسال در سخنرانی خود در اوهایو درباره هزینه جنگ‌افروزی‌های کشورش در خاورمیانه گفت: ما ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه هدر دادیم. هیچ‌کس قبلا کلمه تریلیون را نشنیده بود، اما ما در آنجا با وجود این هزینه‌ی سنگین حتی نفت آنها را هم نگرفتیم!

رئیس‌جمهور آمریکا در مردادماه نیز در یک اعتراف تاریخی اذعان کرد کشورش اصلا نباید به خاورمیانه می‌آمد و این کار تنها اشتباه بزرگ آمریکا در طول تاریخ بود.

وی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری رویترز پس از آنکه گفت به بازنگری مستمر در پرونده‌های افغانستان و خاورمیانه ادامه می‌دهد، اضافه کرد: آمریکا اصلا نباید در خاورمیانه حضور پیدا می‌کرد و این کار تنها اشتباه بزرگ آمریکا در طول تاریخ بود.

با این حال، ترامپ با وجود انتقاداتی که از حضور نظامی آمریکا در منطقه انجام داده، از زمان حضور در کاخ سفید گامی در جهت تغییر این رویه برنداشته و همچنان راه روسای جمهور قبلی این کشور را ادامه داده است. 

وی چندی پیش در اظهاراتی از لزوم خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نیز سخن گفت اما بعدها مقامات دولت او با بهانه قرار دادن ایران اعلام کردند که حتی بعد از شکست گروه تروریستی داعش نیز حضور نظامی آمریکا در سوریه و عراق همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

­انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.